سلامتی و پزشکی

مقررات جدیدی برای سفر از ایران به آلمان وضع شد

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، مقررات جدیدی برای سفر از ایران به آلمان وضع شد.

28 اردیبهشت 1401

آیا برای استفاده از هواپیما، محدودیت سنی وجود دارد؟

محدودیت سنی پروازباید قبول کنیم که هواپیما با این که وسیله ای بسیار راحت و پیشرفته برای حمل و نقل است اما با این حال برای استفاده از آن همواره شرایط خاص و منحصر به فردی وجود دارد. از قوانین حمل بار و بایدها و نبایدهای حمل کالا گرفته تا محدودیت های سنی برای...

26 اردیبهشت 1401

این میوه زمستانی سیستم ایمنی تان را تقویت می نماید

تهران (پانا) - کدو تنبل دارای خواص بیشماری است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کند.

22 اردیبهشت 1401

اومیکرون قربانیان خود را از سنین پایین تر انتخاب می نماید

دبیر بورد ایمنی شناسی کشور و عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه اگر دو تا سه هفته بتوانیم مدیریت درستی اعمال کنیم، بیشتر می تواند در کنترل اپیدمی به ما یاری کند، گفت: بعلاوه اگر مردم مراعات نمایند تا این مرحله که مرحله طوفانی ابتلا است...

14 اردیبهشت 1401

14 قدرت ویژه مرد عنکبوتی و تشریح هر کدام

مرد عنکبوتی از اولین حضور و معرفی اش که سال 1962 بود تا الان، یک شخصیت به شدت معروف و محبوب به حساب می آمد که دل بی شمار طرفدار را در سراسر دنیا به دست آورده بود. او ستاره چندین فیلم، بی شمار سریال انیمیشنی، هزاران کمیک بوک، و حتی یک نمایش موزیکال برادوی است....

13 اردیبهشت 1401

هاید ماری کخ درگذشت

پروفسور هاید ماری کخ، ایران شناس آلمانی درگذشت. او بیشتر با کتاب از زبان داریوش در ایران شناخته می شود.

8 اردیبهشت 1401

برنج پخته مانده را هرگز مصرف نکنید!

تهران (پانا) - اگر از کسانی هستید که برنج زیادی درست می کنید و هربار برنج می ماند و برنج پخته مانده را در وعده بعدی مصرف می کنید، حتما این مقاله را بخوانید.

5 اردیبهشت 1401

خاتمه ضبط تاریخ شفاهی والیبال

ضبط تاریخ شفاهی والیبال ایران پس از دو سال با بیان خاطره ای خواندنی از پژمان نجات پور مجری طرح تاریخ شفاهی والیبال ایران (به سفارش کمیته ملی المپیک) خاتمه یافت که نکات ارزشمند بسیاری در خود دارد.

18 فروردین 1401

معرفی فرودگاه بین المللی کازان

آشنایی با فرودگا بین المللی کازان | Kazan International Airportامروز می خواهیم یکی از فرودگاه های آینده دار کشور روسیه را به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی کازان (Kazan International Airport). همانطور که می دانید به زودی بازی های جام جهانی 2018 در این کشور شروع می شود و یکی...

10 اسفند 1400

آموزش تغذیه صحیح با رادیو سلامت

تهران (پانا) - برنامه رادیویی غذا سلامت زندگی به تهیه کنندگی سولماز عطایی با موضوع تغذیه و صنایع غذایی روانه آنتن سلامت می گردد.

23 بهمن 1400

مرگ یک بازیکن دیگر در زمین فوتبال؛ این بار در الجزایر

پس از بازیکن یکی از تیم های باشگاهی فوتبال عمان، یک بازیکن دیگر در فوتبال الجزایر نیز در مستطیل سبز جان سپرد.

17 بهمن 1400

همکاری با دانشگاه برای اثربخشی درمانی بالا در فراوری واکسن ضد کرونا

محققان شرکت بیونتک با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی مونیخ به آنالیز فرمولاسیون های مختلف نانوذرات حاوی mRNA پرداختند تا ساده ترین روش فراوری این نانوذرات را با اثربخشی درمانی بالا برای فراوری واکسن ضدکرونا پیدا نمایند.

16 بهمن 1400

دوران نهفتگی اومیکرون چقدر است؟

سویه اومیکرون کووید-19 از زمانی که ماه گذشته اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد، به سرعت در سراسر دنیا پخش شده است، اما هنوز در مورد آن خیلی چیز ها را نمی دانیم.

15 بهمن 1400

درمان همزمان سندرم خشکی چشم و گلوکوم

متخصصان می گویند در بیشتر موارد دو بیماری آب سیاه و سندرم خشکی چشم با یکدیگر بروز می نمایند.

11 بهمن 1400

گل دوم هوادار با دست به ثمر رسید، فرصت طلب نبودیم و امتیاز دادیم

به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر امروز پنجشنبه میزبان تیم هوادار که این دیدار با تساوی 2 به 2 سرانجام یافت تا شاگردان یحیی گل محمدی فرصت نزدیک شدن به صدر جدول را از دست بدهند.

4 بهمن 1400

اگر پشه ها نباشند چه بر سر جهان می آید؟

تهران (پانا) - شاید ریشه کن شدن پشه های مزاحم، ایده خوبی به نظر برسد اما این کار می تواند پیامدهای ناگواری را برای زیست بوم طبیعی به همراه داشته باشد.

28 دی 1400

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا منصوب شد

طی حکمی از سوی وزیربهداشت، محمد کاظم وکیل عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی و منصوب شد.

26 دی 1400

آمار کرونا در ایران، 135 تن فوت و 7948 مبتلاء شناسایی شدند

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته 7هزار و 948 بیمار کووید -19 در کشور شناسایی شدند و متاسفانه 135 بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

22 دی 1400

آموزش ساخت کاردستی با مواد بازیافتی و دور ریختنی ساده

انجام کاردستی به وسیله بچه ها به عقیده کارشناسان امر آموزش و روانشناسان، کودک را تحریک می نماید تا اعضای مختلف بدن به کار بیفتد و از حواس هایش استفاده کند تا موجب رشد و شکوفایی استعدادهایش گردد. یکی از ویژگی های کاردستی این است که شور و شوق فعالیت را در...

12 دی 1400

علاقه TSMC به اپل، AMD را به سمت سامسونگ می کشاند

این طور که به نظر می رسد، TSMC تمام توجه و تمرکز خود را روی اپل منعطف و شرکت هایی نظیر AMD را که سال ها با آن رقابت داشتند فراموش کرده است که به همین علت AMD تصمیم گرفته در ساخت تراشه 3 نانومتری با سامسونگ وارد همکاری شود.

9 دی 1400
تعداد: (224)