آیا برای استفاده از هواپیما، محدودیت سنی وجود دارد؟

به گزارش وبلاگ پرودا، محدودیت سنی پرواز

باید قبول کنیم که هواپیما با این که وسیله ای بسیار راحت و پیشرفته برای حمل و نقل است اما با این حال برای استفاده از آن همواره شرایط خاص و منحصر به فردی وجود دارد. از قوانین حمل بار و بایدها و نبایدهای حمل کالا گرفته تا محدودیت های سنی برای استفاده از این پرنده غول پیکر آهنین. در زمینه بایدها و نبایدهای هواپیماها امروز می خواهیم محدودیت سنی پرواز را برای شما مورد آنالیز و موشکافی قرار دهیم تا در این زمینه تمامی بایدها و نبایدها را بدانید و به کار ببندید. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا برای استفاده از هواپیما، محدودیت سنی وجود دارد؟

در زمینه محدودیت سنی پرواز با هواپیما در ابتدا باید این نکته را به شما بگوییم که شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها تمامی قوانین خود را در زمینه محدودیت سنی پرواز هم در سایت های رسمی خود و هم شرکت های کارگزار اعلام می کند. مورد اولی که می خواهیم به آن بپردازیم این است که شرکت های هواپیمای برای بچه ها بین 5 تا 12 سال که قرار است تنها و بدون همراه پرواز نمایند از والدین بچه ها، گواهینامه کتبی دریافت می کند.

این مدارک که حتما قبل از پرواز باید به ایرلاینی که می خواهید فرزند خود را با آن به مسافرت هوایی بفرستید، مدارک کامل همانند شناسنامه را در اختیار ایرلاین بگذارد تا مسئله ای برای فرزندتان در سفر پیش نیاید.

البته، این رضایت نامه در شرایطی از والدین مسافران کوچک دریافت می گردد که شرکت هواپیمایی که پرواز با آن صورت می گیرد موظف است تا خدمات بسیار ویژه ای را در این زمینه ارائه دهند.

به طور مثال به این مورد اشاره می نماییم که آن ها به اسکورت این دسته از مسافران برای سوار شدن و خارج شدن هواپیما آن هم در اولویت اول و زودتر از موعد هواپیما اشاره نماییم. به صورت کلی قوانین شرکت های هواپیمایی در این زمینه به صورت مشترک اینگونه است:

  • بچه ها بین 5 تا 12 سال بدون همراه اجازه ورود به آخرین پرواز روز را ندارند.
  • هزینه بلیط بچه های که با این شرایط مسافرت می نمایند، با بلیط بزرگسالان یکسان است.
  • بچه ها بدون همراه تنها اجازه پروازهای بدون توقف را دارند.
  • اگر پرواز باید عوض گردد، بچه ها باید حتما بزرگ تر از 5 سال داشته باشند.
  • بچه ها بدون همراه باید بین 60 الی 90 دقیقه زودتر از دیگر مسافران در فرودگاه حاضر باشند.

با این که تمامی ایرلاین ها در این زمینه دارای قوانین سفت و سختی هستند اما با این حال قوانین و بازه سنی آن ها با یکدیگر فرق دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما در این زمینه این است که حتما قبل از خرید و یا رزرو بلیط پرواز خود، درباره ایرلاینی که با آن می خواهید پرواز کنید را مورد آنالیز قرار دهید و بین گزینه های موجود، شرکت هواپیمایی را انتخاب نمایید که با شرایط شما در زمینه محدودیت سنی پرواز هماهنگی بالاتر و بیشتری را داشته باشد.

این نکته را نیز باید بدانید که بچه ها بالای 12 سال در بازه سنی بزرگسالان قرار می گیرند و دیگر احتیاجی به اعمال این شرایط برای آنان نیست. اما اگر کودک شما بالای 12 سال است و دارای شرایطی خاص است، قبل از پرواز حتما نکات لازم را به او گوشزد نمایید زیرا شرکت های هواپیمایی معمولا در برابر آنان مسئولیت خاصی را قبول نمی نمایند.

به هر حال اگر می خواهید کوک خود را بدون همراه به سفر هوایی بفرستید با این توصیه ها، خود و فرزندتان را به پروازی بدون مشکل نزدیک و نزدیک تر سازید؛ این نکات را به او گوشزد نمایید تا انجام دهد:

  • جایگاه را از مهماندار بخواهید که جایگاه کناری آن خالی باشد.
  • به فرزندتان بگویید که در هواپیما سریعا مسئول پروازی خود را پیدا کرده و تا انتها پرواز به هیچ عنوان از او جدا نگردد.
  • هر مشکل کوچک و بزرگی را به مهماندار و یا مسئول پرواز اطلاع دهد.

در زمینه قوانین محدودیت سنی پرواز درباره بچه ها 12 سال باید این نکته را بدانید که همانطور که بالاتر گفتیم در بازه سنی بزرگسال قرار می گیرند از این رو که با آنان همانند یک بزرگسال برخورد می گردد، باید یک سری نکات امنیتی را برای داشتن پروازی مطمئن و آرام رعایت نمایند.

اما باد بدانید که قوانین محدودیت پرواز تنها مختص به بچه ها بین 5 تا 12 سال محدود نمی گردد بلکه درباره میانسالان هم نیز قوانین ویژه ای وجود دارد. این افراد محدودیت و بازه سنی خاصی ندارند ولی، باید نکاتی را رعایت نمایند که در نهایت پرواز راحت و بی دغدغه ای را داشته باشند.

  • معمولا سالمندان به همراه خود دارای وسایلی همانند سمعک، پلاتین، عصا،… و برخی از وسایل دیگر هستند و ممکن است در هنگام گذر از گیت امنیتی دچار مشکل شوند. به همین دلیل قبل از هر چیزی تمام این موارد را به مامورین فرودگاه اطلاع دهید. در این صورت مامورین فرودگاه به شیوه ای دیگر این افراد را مورد بازرسی قرار می دهند و به این ترتیب دیگر مسئله ای برای سفر این افراد پیش نمی آید.
  • بهتر است تا افراد سالمند، زودتر از زمان معین شده در فرودگاه حضور پیدا نمایند و سر صبر و حوصله بتوانند که کارهای قانونی زمان بر خود را انجام دهند و به راحتی و بی استرس به پرواز خود برسند.
  • یکی از اصلی ترین اقداماتی که در این زمینه می توان انجام داد این است که مسافرینی که در زمره افراد سالمند قرار دارند؛ وسایل و داروهای مورد احتیاج و اصلی خود را داخل ساک دستی خود در کابین همراه با مجوزهای لازم به همراه داشته باشند.

اگر بخواهیم تا قوانین ایرلاین ها را به صورت کلی و با تمامی تفاوت ها و شباهت هایشان به هم برای شما در زمینه محدودیت سنی جمع بندی نماییم باید به شما بگوییم که برای این که زمان زیادی را در زمینه اطلاع از قوانین شرکت های هواپیمایی از دست ندهید، قبل از این که اقدام به گرفتن بلیط نمایید، قوانین ایرلاین ها را در وب سایت شرکت مورد نظر چک نمایید تا جایی که می گردد با توجه به شرایط شما دارای مشکل نشوید.

منبع: الی گشت

به "آیا برای استفاده از هواپیما، محدودیت سنی وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا برای استفاده از هواپیما، محدودیت سنی وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید