روش هایی برای از بین بردن بوی بد پا و کفش

به گزارش وبلاگ پرودا، بوی بد پا و کفش اغلب افراد را آزار می دهد و آن ها از چگونگی از بین بردن بوی بد پا و کفش اطلاع ندارند، در ادامه با برترین محلول ها و روش فوری برای از بین بردن پا آشنا می شوید.با ما همراه باشید.

روش هایی برای از بین بردن بوی بد پا و کفش بوی پا همانند بوی بد بدن و بوی بد دهان مشکل ناخوشایندی است و موجب خجالت زدگی فرد در جمع می گردد. اما علت بوی بد پا چیست؟ بسیاری از ما گاهی مشکل رطوبت، عرق و بوی پا را تجربه می کنیم، اما برای عده ای دیگر این پدیده به مسئله ای دائمی و آزاردهنده تبدیل شده است. بوی پا می تواند جنبه های مختلف زندگی فرد را تحت تأثیر قرار بدهد. در مکان هایی مانند فرودگاه یا باشگاه که فرد مجبور است کفش خود را درآورد، بوی بد پا موجب خجالت او خواهد شد. با این مطلب همراه شوید تا با راه های مبارزه با بوی پا بیشتر آشنا شوید.

مطالعه انجام گرفته به وسیله بنیاد پوست استرالیا نشان می دهد معمولا تعریق زیاد پا موجب ایجاد بوی بد پا می گردد. مشکل بوی پا معمولا در دوران کودکی و بلوغ شروع می گردد و می تواند بر تحصیل، انتخاب های شغلی و پیشرفت در زندگی افراد تأثیر بگذارد. افرادی که به این مشکل دچارند، به راحتی و با رعایت نکات بهداشتی می توانند از شر بوی پا خلاص شوند.

تعریق زیاد پا معمولا با آنالیز نشانه ها و آزمایش هایی بر روی پا تشخیص داده می گردد. پاپزشک (پزشک متخصص بیماری های پا) می تواند با انجام آزمایش نشاسته-ید تعریق بیش ازحد پا را تشخیص بدهد. در این روش پزشک محلول ید را بر کف پا می مالد و وقتی خشک شد، روی آن نشاسته ذرت می پاشد. اگر تعریق پا بیش ازحد باشد، نقاطی از پا به رنگ آبی تیره در می آیند.

با استفاده از نکات زیر، خودتان در خانه می توانید از شر بوی پا رها شوید.

نکات بهداشتی را رعایت کنیدمی توان به راحتی و با رعایت بهداشت روزانه پا، از شر بوی پا خلاص شد. معمولا این کار به وسیله شستن پاها با صابون ضدباکتری انجام می گیرد.

هر روز حتما پاهایتان را بشویید و بعد همه قسمت های پا مخصوصا لای انگشتان تان را به طور کامل خشک کنید. سپس تکه ای پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و لای انگشت هایتان را با آن مرطوب کنید. استفاده از برس پای ضدباکتری نیز می تواند به درمان بوی پا یاری کند. اما اگر دچار ترک پا یا اگزما پوستی هستید، از این برس ها استفاده نکنید.

ناخن هایتان را همواره کوتاه و تمیز نگه دارید. این کار از بروز قارچ ناخن (یکی از انواع قارچ پوستی) جلوگیری می نماید. می توانید قسمت های سخت شده پوست پا و پینه ها را به آرامی با سنگ پا یا سوهان بردارید. پوست سخت پا هنگام تعریق بسیار مرطوب و به محل ایدئالی برای رشد باکتری ها تبدیل می گردد.

از پودرهای جذب نماینده رطوبت بهره ببریدوقتی پاهایتان را تمیز و خشک کردید، می توانید از پودرهایی مانند جوش شیرین، نشاسته ذرت و پودر بچه بهره ببرید. این پودرها به خوبی رطوبت را جذب می نمایند.1

از ضد عرق بهره ببریدبرخی ضد عرق هایی که برای بدن استفاده می کنید، تاثیر خوبی روی پا هم دارند، ضدعرق را شب به پا بزنید و صبح با خیال راحت جوراب و کفش بپوشید، درست قبل از بیرون رفتن ضد عرق نزنید، چون باعث لیز خوردن پا در کفش می گردد.

استفاده از سرکه و الکلمخلوطی از نصفه استکان سرکه و نصفه استکان الکل ایزوپروپیل را هر شب با قطره چکان روی پا و بین انگشتان بریزید، این محلول برای پا بی ضرر است و باعث کشته شدن قارچ و باکتری می گردد، به این محلول چند قاشق جوش شیرین و اسانس آویشن قطره بریزید تا از بوی پا خلاص شوید.

پاهای خود را با جوش شیرین ماساژ دهید جوش شیرین به علت ایجاد محیط قلیایی باعث کشته شدن قارچ ها و خلاصی از بو می گردد، بعلاوه می توانید هر روز مقداری جوش شیرین در کفش خود بریزید، جوش شیرین باعث جذب بو و رطوبت از کفش می گردد.

سنگ نهایی تاثیر خوبی در برطرف کردن بوی پا دارد سنگ را در هاون بکوبید و پودر آن را در کفش بریزید، در عین حال به عنوان یک گزینه خوب، در کفش خود پودر بچه بریزید، پودر بچه هم بوی خوبی ایجاد می نماید و هم رطوبت پا را از بین می برد.

کفش های خود را نوبتی بپوشید هر روز از یک جفت کفش بهره ببرید تا کفش قبلی طی 24 ساعت کاملا خشک گردد، مجددا روز بعد از کفش خشک شده بهره ببرید،در عین حال هر چند وقت یکبار کفش های خود را در ماشین لباس شویی بشویید تا کاملا عاری از باکتری و قارچ گردد، قبل از پوشیدن کفش اجازه دهید تا کاملا خشک گردد.

پاهای خود را در چایی قرار دهیدچگونه از شر بوی پا خلاص شویم به مدت یک هفته پاهای خود را حدودا 30 دقیقه در ظرفی پر از چایی قرار دهید، تانیک اسید موجود در چایی پاهای شما را عاری از بو و قارچ می نماید، پاها را در محلول آب نمک قرار دهید، بعد از خارج کردن پا آنها را نشویید، بلکه فقط خشک کنید.2

استفاده از کفش های بازتهویه پوست پا عامل کلیدی برای پرهیز از بوی بد و رطوبت بیش از حد است که می توانند به واسطه استفاده از کفش های بسته شکل بگیرند. بر همین اساس، استفاده از پاپوش هایی با تهویه مناسب مانند صندل ها توصیه شده است.

شستشوی روزانه پازمانی که موضوع بوی بد پا ها مطرح می گردد، رعایت بهداشت مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین علت، شستشوی منظم و روزانه پا ها با آب، صابون ملایم و برس مخصوص پا لازم است.

استفاده از برس های مخصوص پا می تواند به پاکسازی موثرتر سلول های مرده پوست و آلودگی یاری کند.3

نکات و راه چاره هایی فوری برای برطرف و رها شدن ازبوی انواع کفش و پا یک لنگه جوراب پر از جوش شیرین درست کنید و هر شب در بالای کفش هایتان بگذارید.

یک قاشق چای خوری بی کربنات را در هر لنگه کفش بریزید، خوب تکان دهید تا پودر به نوک و تمام کفش نفوذ کند و اجازه دهید یک شب بماند.

کمی میخک به کفش های بد بو خود بزنید:یک مشت میخک را در یک دستمال بریزید و گره بزنید و آنها را در هر لنگه کفش قرار دهید. بگذارید چند ساعت بماند تا زمانی که بو از بین برود.

شما می توانید همین کار را برای کشوی جوراب ها انجام دهید.

پس از پوشیدن، یک ورق نرم نماینده پارچه خشک کن را در کفش های خود جای دهید. یک ورق می تواند حدود یک هفته باقی بماند.

کفش ها را در کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید و آن ها را یک شب در فریزر قرار دهید. دمای انجماد بیشتر باکتری های بو دار را می کشد.

زغال را به قطعات کوچکی تقسیم کنید و داخل یک جفت دستکش کهنه قرار دهید و در کفشهایتان بگذارید.

با قرار دادن آن ها در نزدیکی یک گرم کن و یا در جایی که آفتابی است، کفش های خود را خشک کنید.

بند کفش را بردارید و زبانه اش را بلند کنید تا کفش ها را سریع تر خشک کنید.

با خشک کردن کفش هایتان به جلوگیری از رشد باکتری یاری می کنید تا باعث بوی بد نگردد.

مخلوطی از جوش شیرین، بکینگ پودر و نشاسته ذرت درست کنید و آن را در داخل جوراب های پنبه ای بریزید و بگذارید یک شب در کفش ها بمانند.

نمک در حذف رطوبت بسیار عالی است و باعث می گردد باکتری در کفش ها بمیرند.

2 قاشق چای خوری نمک را داخل هر کفش بریزید تا بعد از چند ساعت بوی بهتری پیدا نمایند.

سعی کنید پاهای خود را در محلولی از جوش شیرین، صابون و کمی سرکه سفید قرار دهید تا به بوی بد پا یاری کنید، سرکه هم یک ضد عفونی نماینده طبیعی است.

کیسه ای بردارید و با جوش شیرین پر کنید و چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید.بی کربنات بوها و درخت چای، باکتری ها را جذب خواهد نمود.

ترکیبی رقیق شده به نسبت 50/50 از سرکه و آب رادر آستر کفش و کف کفش اسپری بکنید و بگذارید به مدت 30 دقیقه خشک گردد.

اگر برای خشک کردن کفش ها عجله دارید، از یک سشوار بهره ببرید.4

پی نوشت:

1.www.chetor.com

2.www.avapress.com

3.www.borna.news

4.www.namnak.com

منبع: راسخون

به "روش هایی برای از بین بردن بوی بد پا و کفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای از بین بردن بوی بد پا و کفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید