آشپزی

مشهورترین غذاهای ژاپن که حتما باید امتحان کنید

غذاهای ژاپن از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای جهان هستند و افرادی زیادی تنها برای تجربه طعم اصیل غذای ژاپنی به این کشور سفر می نمایند. وجود تعداد زیادی رستوران ژاپنی در شهرهای مطرح جهان نیز نشانه دیگری از علاقه مردم جهان به غذاهای محلی ژاپن است.

25 دی 1400

طرز تهیه نان رمضان تبریزی؛ نان سنتی خانگی

نان رمضان (اوروشلوخ کوکه سی) یکی از نان های سنتی و خوشمزه تبریز است که در ماه رمضان در همه قنادی ها پخته میشود و زینت بخش سفره های افطار روزه داران است. نان رمضان جزو نان های کم شیرین و بسیار خوش طعم است و از نظر بافت بسیار نرم و لطیف است. نان رمضان را هم مانند...

8 دی 1400

علائم هشدار دهنده آلزایمر

متاسفانه آلزایمر زندگی بسیاری را تحت الشعاع خود قرار داده، و درک نشانه های آن می تواند به ما و بعلاوه کسانی که از آن رنج می برند، یاری کند.

2 آبان 1400

طرز تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی؛ ترکیبی خنک و لذیذ

اسموتی یکی از آسان ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی های خنکی است که می توانید در خانه تهیه کنید. برای تهیه این نوع نوشیدنی کافی است چند مدل میوه و سبزیجاتی که در یخچال دارید را درون مخلوط کن بریزید و همراه با چند قالب یخ مخلوط کنید تا به یک نوشیدنی یخی خوشمزه...

5 مهر 1400

طرز تهیه مربای بالنگ؛ طعمی از دل پاییز

میوه ای پر از خاصیت که کم تر کسی به سراغ آن می رود و مربای آن می تواند در دسترس ترین فرآورده آن باشد. پوست بالنگ بیشتر برای تهیه مربا مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به نام ضدعفونی کننده و صفرابر هم مصرف سنتی دارد. بر اساس تحقیقات تازه هم اثرات ضد التهابی...

9 شهریور 1400

طرز تهیه آبغوره خانگی

آبغوره خانگی را می توان با استفاده از انواع غوره تهیه کرد. برای تهیه آبغوره باید از غوره کاملا ترش و نارس استفاده گردد، در غیر اینصورت آبغوره شیرین خواهد شد. در این مقاله با طرز تهیه آبغوره در منزل و نکات مهم و اصولی در نگهداری آن آشنا خواهید شد.

30 مرداد 1400

طرز تهیه لازانیا بدون فر (روش پخت لازانیا گوشت روی گاز)

لازانیا بدون فر مناسب زمانی است که به اجاق گاز فردار دسترسی ندارید. در این صورت می توانید لازانیا را داخل تابه، ماهیتابه دوطرفه یا قابلمه، روی حرارت ملایم گاز بپزید.

10 تیر 1400

طرز تهیه بریانی مرغ بندری

یک غذای بندری است البته مواد اولیه اش تو همه چا پیدا میشه بریانی مرغ نوع هندی هم هست که تفاوت کمی با این دستور داره .

29 بهمن 1399

طرز تهیه انواع دسر ماه رمضان ساده، خوشمزه و انرژی زا

مواد قندی چه به صورت دسر و چه شیرینی پس از باز کردن روزه به سرعت انرژی تحلیل رفته شما در طول روز را باز می گرداند. بنابراین، در ادامه 5 مدل دسر ماه رمضان ساده، خوشمزه و پر انرژی را به شما آموزش خواهیم داد.

2 آبان 1399

طرز تهیه کله گنجشکی؛ خوراک اصیل ایرانی

کله گنجشکی غذای خوشمزه ای است که هم نوعی خوراک و هم نوعی خورشت به حساب می آید. کله گنجشکی از قدیم در بین ایرانیان رایج بوده و در وعده ناهار یا شام مصرف می شده است. این غذا را هم با برنج و هم با نان می توان سرو کرد. طرز تهیه کله گنجشکی یا سر گنجشکی بسیار راحت...

13 مهر 1399

10 غذای رژیمی خوشمزه ای که لاغرتان می کند!!

به گزارش زندگی امروز ، آیا شما هم برای لاغر و خوش اندام شدن رژیم گرفته اید؟ پس این برای شما ضروری است که اهمیت کالری های مصرف شده توسط خود در طول روز را بدانید و بفهمید.

29 اردیبهشت 1399

روسیه از آمریکا خواست به دلیل شیوع کرونا تحریم ها علیه ایران را لغو کند

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای از تحریم های ضد ایرانی آمریکا در شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد و خواستار لغو این تحریم ها شد.

20 اردیبهشت 1399

طرز تهیه کیک در 3 دقیقه

کیک سه دقیقه ای مواد ساده ای دارد و در ساندویچ ساز درست می گردد.

7 فروردین 1399