مشهورترین غذاهای ژاپن که حتما باید امتحان کنید

به گزارش وبلاگ پرودا، غذاهای ژاپن از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای جهان هستند و افرادی زیادی تنها برای تجربه طعم اصیل غذای ژاپنی به این کشور سفر می نمایند. وجود تعداد زیادی رستوران ژاپنی در شهرهای مطرح جهان نیز نشانه دیگری از علاقه مردم جهان به غذاهای محلی ژاپن است.

مشهورترین غذاهای ژاپن که حتما باید امتحان کنید

یکی از دلایل محبوبیت و طعم بینظیر غذاهای ژاپن، رعایت کردن قانون پنجگانه آشپزی ژاپنی است. این قانون بر تنوع و تعادل غذاهای سنتی ژاپن تاکید دارد و می گوید برای طبخ غذا باید از 5 رنگ (سیاه، سفید، قرمز، زرد و سبز)، 5 نوع آشپزی (غذای خام، گریل کردن، بخارپز کردن، جوشاندن و سرخ کردن) و 5 طعم (شیرین، تند، شور، ترش و تلخ) استفاده کرد. به همین علت غذاهای مشهور ژاپن بسیار گسترده هستند و در یک وعده غذایی ساده نیز، باید چند غذای مختلف را تجربه کنید تا این قوانین رعایت گردد.

تزئین زیبا و هنرمندانه غذاهای ژاپنی در کنار استفاده از مواد اولیه باکیفیت و تازه باعث شده تا طعم استثنایی غذاهای ژاپنی معروف گردد.

اگر شما نیز دوست دارید با غذاهای ژاپن آشنا شوید تا در تور ژاپن بتوانید برترین غذا را انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . در این مقاله از وبلاگ گردشگری وبلاگ پرودا تعدادی از برترین و خوشمزه ترین غذاهای ژاپن را برای شما معرفی خواهیم کرد.

مشهورترین غذاهای ژاپن

سوشی (Sushi)

هنگامی که نام غذای ژاپنی به میان می آید، بدون شک سوشی اولین نامی است که به فکر ما خطور خواهد نمود. سابقه سوشی به سال های بسیار دور بازمی گردد و در ابتدا راهی برای نگهداری ماهی و غذاهای دریایی بوده است که با گذشت زمان و ورود به چین، به یک غذا تبدیل شده است و امروزه به عنوان یکی از مشهورترین غذاهای ژاپن شناخته می گردد.

در تصور بسیاری از افراد سوشی غذایی با ماهی خام به شمار می رود، در حالی سوشی انواع مختلفی دارد و در بعضی از انواع آن اصلا ماهی به کار نمی رود. در واقع ماده اصلی و مشترک تمام انواع سوشی، برنج پخته شده است که با ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات و … ترکیب می گردد.

راستی پیشنهاد می کنیم در سفر به ژاپن، حتما چاپ استیک (چوب غذاخوری) و حصیر مخصوص درست کردن سوشی را نیز به عنوان سوغات ژاپن بخرید.

ماده اصلی و مشترک تمام انواع سوشی، برنج پخته شده است که با ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات و ... ترکیب می گردد.

تمپورا (Tempura)

یکی دیگر از غذاهای ژاپن که معمولا در تمامی رستوران های توکیو و دیگر شهرهای ژاپن پیدا خواهید کرد، تمپورا نام دارد. تمپورا در واقع یک نوع غذای خیابانی ژاپن به شمار می رود و نوعی سوخاری است. برای طبخ این غذا ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات را در مایع یا خمیر تمپورای بسیار سرد زده و سپس در روغن کاملا داغ سرخ می نمایند.

مواد اولیه تمپورا و بعلاوه سسی که تمپورا را با آن می خورند در منطقه ها مختلف ژاپن فرق دارد. در اطراف توکیو، تمپورا را با سس سویا می خورند در حالیکه در کیوتو و اوساکا استفاده از نمک های مزه دار معمول است.

کایسکی (Kaiseki)

کایسکی یکی از غذاهای عجیب ژاپنی است که بیشتر شبیه به یک اثر هنری یا یک مرنام مذهبی مهم است. کایسکی در واقع نه یک غذای خاص، بلکه یک نوع سرو غذاهای ژاپن است.

در این نوع از سرو غذا، چندین غذای مختلف که با توجه به فصل انتخاب شده اند، به ترتیبی کاملا تعیین برای شما سرو خواهند شد. کایسکی از مرنام چای ژاپنی الهام گرفته است که میزبان قبل و هنگام سرو چای، خوراکی های مختلف را برای میهمان می آورده است. امروزه کامل ترین نوع کایسکی از 14 مرحله مختلف تشکیل می گردد و خوردن آن می تواند زمانبر باشد.

در تهیه کایسکی توجه به چند نکته مانند مقدار غذاها، مخلوط نشدن و بعلاوه ترکیب مزه و بوی غذا بسیار اهمیت دارد.

سوپ میسو (Miso)

یکی از غذاهای ژاپن که تقریبا به عنوان مکمل در کنار تمامی غذاها مصرف می گردد، سوپ میسو است. این سوپ با استفاده از عصاره ماهی یا جلبک، خمیر سویا و مواد اولیه متناسب با فصل پخته می گردد. این سوپ علاوه بر مزه خوب، به خاطر داشتن پروتئین بسیار مقوی است و حتی بسیاری از افراد به خواص درمانی آن نیز اعتقاد دارند.

جالب است بدانید که سوپ میسو به همراه برنج بخارپز شده و یک برش ماهی، پای ثابت صبحانه ژاپنی ها است.

ناما تاماگو (Nama Tamago)

اما ژاپن و به طور کلی کشورهای آسیای شرقی علاقه زیادی به غذاهای عجیب و غریب دارند و غذاهای عجیب ژاپن نیز می توانید گزینه خوبی برای ماجراجویی در کشور آفتاب تابان باشد. یکی از عجیب ترین غذاهای ژاپن که اتفاقا بسیار هم ساده است، ناما تاماگو نام دارد.

ناما تاماگو در واقع تخم مرغ خام است که آن را روی برنج می شنمایند و به همان صورت می خورند.

البته فرهنگ آشپزی و غذاهای ژاپن بسیار متنوع و شگفت انگیز است که صحبت از تمام جنبه های آن نیازمند یک کتاب قطور است. در این مقاله کوشش کردیم با تعدادی از معروف ترین غذاهای این کشور و بعلاوه عکس غذاهای ژاپنی آشنا شوید.

منبع: ققنوس

به "مشهورترین غذاهای ژاپن که حتما باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین غذاهای ژاپن که حتما باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید