برگزاری جشن های دانشجویی دانشگاه یزد در شب های هفته فرهنگی

به گزارش وبلاگ پرودا، مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد از برگزاری با شکوه جشن های دانشجویی دانشگاه یزد در شب های هفته فرهنگی از 26 مهرماه تا 2 آبانماه در صحن دانشجو و با رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع داد.

برگزاری جشن های دانشجویی دانشگاه یزد در شب های هفته فرهنگی

به گزارش گروه استان های وبلاگ پرودا، ایمان رحیمی پور، مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد با اشاره به برنامه های هفته فرهنگی، گفت: با توجه به اینکه از تاریخ 26 مهرماه تا دوم آبانماه به عنوان هفته فرهنگی در دانشگاه نامگذاری شده است، در شب های این هفته کلیه جشن های دانشجویی از جمله جشنواره نهاد دانشجویی، معارفه نو دانشجویان و جشنواره دانش آموختگی دانشجویان این دانشگاه با حضور حداکثری و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

رحیمی پور هدف از ایجاد و نامگذاری هفته فرهنگی را تجمیع جشن های دانشجویی با مخاطبان مختلف در آغاز سال تحصیلی نو و در راستای کنترل هزینه ها، رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و ایجاد شور و نشاط میان دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه یزد عنوان نمود و گفت: برای برگزاری مراسم شب های هفته فرهنگی از کلیه ظرفیت های دانشجویی استفاده شده است.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد در ادامه به تشریح برنامه های جشنواره های نهاد دانشجویی، معارفه نو دانشجویان و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه یزد پرداخت و گفت: در این هفته هرشب به یک نهاد دانشجویی با مخاطب های مختلف اختصاص داده شده که افتتاحیه آن با جشنواره نهاد دانشجویی با هدف تقدیر از کانون های برتر، انجمن های برتر، نشریه برتر و تشکل های برتر و با برگزاری جشن های دانش آموختگی به خاتمه خواهد رسید.

وی سیاست این مدیریت را اتحاد میان دانشجویان به عنوان یک خانواده بزرگ ومتعهد با برگزاری جشن نودانشجویان و دانش آموختگی دانشجویان در طول یک هفته عنوان نمود و گفت: نگاه فرهنگی به برگزاری اینچنین جشن ها از بین بردن شکاف میان دانشجویان و دانشگاه و ثبت لحظات شیرین کنار یکدیگر است.

رحیمی پور با بیان این که نهاد فرهنگی دانشگاه یزد یک مجموعه واحدی بوده که در راستای ارتقاء فرهنگی دانشگاه و جامعه دانشجویی کوشش می نماید، گفت: هرساله برای تقدیر و پاسداشت کوشش ها و زحمات دانشجویان در نهاد های مختلف دانشگاه، برگزیدگانی که از سوی تیم داوری حرفه ای متشکل از استادان، کارمندان و دانشجویان معرفی می شوند در قالب جشنواره نهاد های دانشجویی تقدیر و تشکر می گردد.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه این جشنواره هرساله در خردادماه برگزار می گردد و در سال گذشته هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در تیرماه به صورت مجازی برگزار گردید، گفت: در راستای سیاست های کلان دانشگاه که بازگشایی همراه با رعایت پروتکل هاست، جشنواره نهاد های دانشجویی سال جاری به صورت حضوری- مجازی در سطح گسترده تری در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره مذکور در روز دوشنبه 26 مهرماه به عنوان افتتاحیه هفته فرهنگی با حضور حداکثری دانشجویان و نهاد های مختلف برگزار خواهد شد.

رحیمی پور از جشن معارفه نودانشجویان به عنوان یکی دیگر از جشن های هفته فرهنگی یاد کرد و بیان داشت: امور فرهنگی دانشگاه یزد در این خصوص دو طرح عملیاتی شامل معارفه عمومی و معارفه اختصاصی را در نظر دارد.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد افزود: در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و نامعلوم بودن ابعاد این بیماری نتوانستیم جشن معارفه حضوری برای دانشجویان ورودی 1399 داشته باشیم، لذا در شب های فرهنگی پیش رو برای هر دو ورودی 1399 و 1400 جشن معارفه حضوری در روز سه شنبه 27 مهرماه جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه معارفه اختصاصی نودانشجویان را انجمن های علمی هر رشته برعهده گرفته است، گفت: این معارفه برای دانشجویان از اول آبانماه سالجاری و در ساعات اداری به صورت توردانشگاه گردی برگزار می گردد.

رحیمی پور با تاکید بر سیاست های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد و نبود ردیف بودجه ای برای برگزاری جشن دانش آموختگی برای دانشجویان این دانشگاه، بیان داشت: در سال های گذشته دانشجویان خود جشن دانش آموختگی را با نظارت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار می کردند و سال جاری برای اولین بار قرار است این جشن از سوی انجمن های علمی دانشجویی به عنوان اختتامیه هفته فرهنگی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برگزاری جشن های دانشجویی دانشگاه یزد در شب های هفته فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن های دانشجویی دانشگاه یزد در شب های هفته فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید