صنایع دستی

20 اتوبوس به چرخه گردشگری شهری تهران اضافه می گردد

با دستور شهردار تهران 20 اتوبوس #گردشگری به چرخه گردشگری شهری مرکز اضافه می گردد.

28 فروردین 1401

بازدید سفیر ژاپن از آرامگاه فردوسی

سفیر ژاپن در بازدید از آرامگاه فردوسی گفت: اشعار فردوسی بزرگ باعث تقویت بنیان های ملی و افزایش روحیه شجاعت و حماسی ایران شده است.

3 اسفند 1400

رشت و اصفهان، بهانه ورود گردشگران به ایران

ایران سرآمد شهرهای خلاق یونسکو در آسیا شد و با ثبت دو شهر در این شبکه بین المللی، راه دیگری برای حضور گردشگران بیشتر به کشور باز کرد.

13 بهمن 1400

جزئیات آتش سوزی خانه پدری پرویز مشکاتیان

خانه استاد پرویز مشکاتیان بعد از ماجرا های زیادی که از سرگذراند، روز گذشته در آتش سوخت، گفته می گردد این آتش سوزی عمدی بوده است.

5 آذر 1400

جشنواره شیرینی مقوی زرندی ها برگزار گشت

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند گفت: سومین جشنواره کماچ زرندی، امروز در روستای مطهرآباد برگزار شد.

24 آبان 1400

روستای پامنار دزفول؛ روستایی پر از آرامش و زیبایی در خوزستان

اگر می خواهید برای یک یا چند روز به دور از شلوغی شهر باشید، باید سری به روستای پامنار دزفول بزنید؛ روستایی که پر از آرامش و زیبایی است. شاید زمانیکه نام دزفول را بشنوید، به سرعت در ذهنتان منطقه ای خشک بیاید، اما اگر هر منطقه ای دارای آب باشد، صددرصد آباد...

11 بهمن 1399

راهنمای خرید بهترین سوغات سوئیس

یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی بزرگ و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

29 آذر 1399

ثبت مجدد ژئوپارک، بزرگ ترین اقدام مدیریت ژئوپارک جهانی قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی بموقع و صحیح از آخرین شرایط ژئوسایت های جزیره قشم به جامعه محلی، گردشگران و مسئولان برای حفاظت از ژئوپارک جهانی قشم از انعقاد قرارداد احداث دو مرکز اطلاع رسانی در محدوده این ژئوپارک خبر داد.

18 آبان 1399

70 درصد همدانی ها هگمتانه را از نزدیک ندیده اند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: 70 درصد همدانی ها محوطه باستانی هگمتانه را از نزدیک ندیده اند.

16 مهر 1399

کشف حوض انبار تاریخی در تربت حیدریه

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز یک شنبه 19 مردادماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: آثار تاریخی این محدوده مربوط به دوران اواخر قاجاریه و دوران پهلوی اول و دوم است که حوض انباری کشف شده، بخشی...

7 مهر 1399

دوره های مجازی توانمندسازی نیروهای شاغل در تأسیسات گردشگری اردبیل برگزار می شود

معاون گردشگری اردبیل گفت: در راستای ارتقای کیفی خدمات دهی مراکز و تأسیسات گردشگری استان، دوره های آموزشی توانمندسازی نیروهای شاغل در فضای مجازی برگزار می شود.

26 شهریور 1399

ثبت ملی روستا تاریخی کنگ

مرجان اکبری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: در نشستی که با هدف آنالیز پرونده پیشنهادی ثبت روستا کنگ به شورای ثبت ارسال شده بود، با ثبت این روستا در فهرست آثار ملی موافقت شد.

20 مرداد 1399

شوشتر نو اثری با هویت ملی و پشتوانه فرهنگی

با کوشش مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و پس از گفتگو در شورای ثبت ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتها، بافت تاریخی فرهنگی شهرک شوشتر نو در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد، اما این که ثبت این اثر چه روندی را طی کرد...

13 مرداد 1399

بارندگی های اخیر به بناهای تاریخی زنجان آسیب نزده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از پایش کامل بناهای تاریخی استان زنجان پس از بارش باران خبر داد.

15 تیر 1399

لغو مجوز یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در همدان

معاون گردشگری استان همدان از لغو مجوز یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری خبر داد.

16 خرداد 1399

تورگردانان جهانی در همدان حضور می یابند

به بهانه میزبانی هفدهمین کنوانسیون گردشگری 2017 حضور تورگردانان جهانی در روزهای 7 و 8 بهمن ماه امسال در همدان فرصتی تکرار نشدنی برای صنعت گردشگری همدان محسوب می شود که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

29 فروردین 1399

تدوین برنامه یکساله شهر جهانی گلیم

خبرنگاران/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بزودی با همکاری شهرداری سیرجان برنامه یکساله شهر جهانی گلیم تدوین می شود، اظهار کرد: براساس این برنامه زمانبندی شده فعالیت های موثری برای معرفی و شناساندن شهر جهانی...

6 اسفند 1398

تصویب 9 پروژه سرمایه گذاری در اردبیل

در جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اجرای 9 پروژه در این استان مورد موافقت قرار گرفت.

14 بهمن 1398

تخریب یک حمام قدیمی در محله تاریخی رشت ، میراث فرهنگی گیلان: پول تملک بناهای تاریخی را نداریم

تخریب یک حمام قدیمی در محله تاریخی رشت با واکنش میراث فرهنگی استان گیلان همراه شد.

3 بهمن 1398

ثبت ملی 3 آرامگاه و 5 خانه تاریخی به استاندار لرستان ابلاغ شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه های جداگانه به استاندار لرستان مراتب ثبت سه آرامگاه و پنج خانه تاریخی این استان را ابلاغ کرد.

20 دی 1398
تعداد: (21)