راهنمای خرید بهترین سوغات سوئیس

به گزارش وبلاگ پرودا، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی بزرگ و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

راهنمای خرید بهترین سوغات سوئیس

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط دنیاگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای دنیاگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون دنیاگرد برای تماشای جاذبه های دنیاگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می کنند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

دنیاگردان بسیاری سوئیس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند تا از جاذبه های دنیاگردی زیبای آن بازدید کنند. اما علاوه بر بازدید از جاذبه ها، خرید سوغات سوئیس نیز یکی از تفریحات و فعالیت های همیشگی دنیاگردان تور سوئیس است.

سوغاتی های سوئیس بسیار متنوع و جذاب هستند و می توانید برای هر یک از عزیزانتان با هر سلیقه ای که دارد، یک سوغاتی بیادماندنی بخرید. علاوه بر اینکه خرید سوغات کشور سوئیس می تواند یک یادگاری خاطره انگیز برای خودتان نیز باشد که هر وقت به آن نگاه می کنید، خاطرات تور سوئیس برایتان زنده گردد.

اما قبل از خرید، باید سوغات معروف سوئیس را بشناسید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا فهرستی از بهترین سوغات سوئیس برای شما فراهم کنیم.

پنیر سوئیسی

شکلات سوئیسی

چاقوی سوئیسی

ساعت کوکو

ساعت های سوئیسی

دیگر سوغاتی های سوئیس

پنیر سوئیسی

شاید بعد از فرانسه، هیچ کشوری مثل سوئیس به داشتن پنیرهای خوشمزه مشهور نباشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم پنیر سوئیسی را به عنوان اولین سوغات سوئیس معرفی کنیم.

در سوئیس انواع و اقسام مختلفی از پنیر وجود دارد که یکی از دیگری خوشمزه تر هستند. امکان ندارد یک بار پنیرهای سوئیس را امتحان کنید و عاشق آنها نشوید. بسیاری از عاشقان پنیر، سوئیس را مانند بهشتی می بینند که می توانند بهترین پنیرها را از آن تهیه کنند.

بهترین جاهای دیدنی سوئیس

اما اگر فکر می کنید خرید پنیر به عنوان سوغاتی کشور سوئیس و حمل آن به ایران سخت است، اصلا نگران نباشید. پنیر جایگاه ویژه ای در میان غذاهای سوئیس دارد و دو غذای معروف فوندو و راکلت با پنیرهای خوشمزه سوئیس تهیه می شوند و به همین دلیل، امروزه ابزار مخصوص طبخ و سرو فوندو و راکلت نیز به عنوان سوغاتی کشور سوئیس شناخته می شوند. راستی اگر دوست دارید با این غذاهای خوشمزه آشنا شوید، می توانید مقاله معروف ترین غذاهای سوئیس را در وبلاگ ققنوس بخوانید.

شکلات سوئیسی

یکی دیگر از خوراکی ها و سوغاتی های سوئیس که اتفاقاً طرفداران بسیاری نیز دارد، شکلات های سوئیس است. سوئیس بزرگترین صادرکننده شکلات در دنیا است و خود اهالی سوئیس نیز علاقه بسیاری به خوردن شکلات دارند.

علاوه بر اینکه کارخانه های بزرگ و مطرح شکلات سازی مانند تابلرون، نستله و لینت در سوئیس قرار دارند، شما در تمامی شهرهای سوئیس می توانید کارگاه ها و فروشگاه های کوچکی ساخت شکلات نیز پیدا کنید. بازدید از این فروشگاه ها جذابیت بسیاری دارد. در این فروشگاه ها می توانید با دنیایی از طعم و عطر متفاوت شکلات ها روبرو شوید.

حتی برخی از این فروشگاه ها امکان بازدید از کارگاه شکلات سازی را نیز برای دنیاگردان فراهم کرده اند و شما می توانید با پرداخت هزینه، با فرایند و مراحل ساخت شکلات آشنا شوید. همچنین در تعدادی از آنها می توانید آستین هایتان را بالا بزنید و خودتان مشغول ساخت شکلات با طعم مورد علاقه تان شوید.

سوئیس بزرگترین صادرکننده شکلات در دنیا است

چاقوی سوئیسی

به احتمال زیاد تا به امروز یک چاقوی چندکاره داشتید یا حداقل عکس آن را دیده اید. این ابزارهای کاربردی که به اسم چاقوی سوئیسی یا چاقوی ارتش سوئیس شناخته می شوند، یکی از بهترین سوغات زوریخ و دیگر شهرهای سوئیس به شمار می فرایند.

سال 1891 میلادی ارتش سوئیس سفارش ساخت یک چاقو و ابزار چندکاره را به شرکت ویکتورینوکس داد. شهرت اصلی این چاقو اما به زمان جنگ دنیای دوم بازمی گردد که سربازان آمریکایی نام چاقوی ارتش سوئیس را به این ابزار بینظیر دادند.

سوئیس، بهترین مقصد دنیاگردی اروپا

کاربردهای بینظیر چاقوی سوئیسی باعث شد تا متقاضیان این ابزار روز به روز بیشتر گردد و انواع مختلف این چاقو تولید شوند. در گذشته دو شرکت ویکتورینکوس و ونگر این سوغات سوئیس را تولید می کردند، اما از سال 2005 ویکتورینوکس شرکت رغیب را خریداری کرد و امروزه تنها تولید کننده این چاقو است.

چاقوی سوئیسی یکی از اصلی ترین نمادها و سوغات سوئیس است که می تواند یکی یادگاری فوق العاده از تور سوئیس باشد. امروزه چاقوی سوئیسی در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می گردد که هر کدام ابزارهای مختلفی دارند و می توانید بر اساس نیازتان، بهترین سوغات سوئیس را برای خود بخرید.

ساعت کوکو

حتما شما نیز ساعت های دیواری جذاب انیمیشن های دوران کودکی را به خاطر دارید. ساعت هایی که مانند لانه پرنده بودند و هنگام رُند شدن ساعت، پرنده ای از لانه بیرون می آمد و با صدایی تغییر ساعت را اعلام می کرد.

این ساعت ها به نام ساعت کوکو یا فاخته شناخته می شوند و سوغات معروف سوئیس هستند. هر چند تاریخ دقیق ساخت اولین نمونه از ساعت کوکو مشخص نیست، اما اولین نشانه های آن به سال های 1850 میلادی بازمی گردد. جنوب غربی آلمان اولین منطقه ساخت این ساعت ها بوده و به مرور زمان به کشورهای اتریش و سوئیس نیز راه پیدا کرده است.

غذای سوئیس ، جاذبه دنیاگردی فراموش نشدنی

امروزه ساعت های کوکو به عنوان سوغات و صنایع دستی سوئیس شناخته می شوند و طرفداران بسیاری دارند. امروزه در تمامی شهرهای سوئیس و فروشگاه های صنایع دستی و سوغات سوئیس انواع مختلفی از ساعت های کوکو وجود دارند که با طرح ها و رنگ های مختلف، نظر تمام دنیاگردان را به خود جلب می کنند؛ از ساعت هایی که تنها یک پرنده کوچک دارند تا ساعتی که مجسمه های با لباس سنتی سوئیس دارند.

ساعت های سوئیسی

اما علاوه بر ساخت ساعت های کوکو، سوئیس به ساخت ساعت های مچی لوکس و دقیق نیز شهرت بسیاری دارد. سوئیسی ها به ساخت ساعت های دقیق و باکیفیت شهرت دارند و در بسیاری از نقاط دنیا، ساعت سوئیسی به عنوان مثالی از دقت بالا استفاده می گردد.

برندهای مطرحی مانند رولکس، امگا، سواچ و کارتیه از مهمترین شرکت های تولید کننده ساعت سوئیسی هستند که بهترین ساعت ها را تولید می کنند. البته باید در نظر داشته باشید که ساعت های سوئیسی به دلیل کیفیت بالا و دست ساز بودن، قیمت بالایی نیز دارند.

دیگر سوغاتی های سوئیس

اما سوئیس علاوه بر ساعت، پنیر و شکلات سوغات های دیگری نیز در سوئیس وجود دارد.

اگر چند ساعت را در دامنه های آلپ و دهکده های این منطقه بگذرانید، مطمئنا صدای گله های متعدد گاو و گوسفند این دهکده ها را خواهید شنید. دامداران و چوپانان سوئیس زنگوله هایی بر گردن دام های خود می اندازند که صدای خاصی تولید می کند. این زنگوله ها از صنایع دستی سوئیس به شمار می فرایند و بسیاری از دنیاگردان آنها را به عنوان سوغات سوئیس خریداری می کنند.

اما دهکده ها و مراتع آلپ یک خاطره دیگر را نیز برای ما یادآوری می کند؛ هایدی. داستان هایدی که روایتگر زندگی دختری در منطقه آلپ سوئیس است، یکی از مشهورترین آثار ادبی این کشور به شمار می رود. محوبیت هایدی در سوئیس و دیگر نقاط دنیا به حدی است که امروزه هایدی یکی از نمادهای فرهنگی سوئیس محسوب می گردد.

در سوئیس و به ویژه منطقه آلپ، تولیدات مختلفی مانند کتاب، عروسک، اسباب بازی و … با مضمون هایدی وجود دارد که می توانید به عنوان سوغاتی سوئیس یکی از آنها را خریداری کنید. به خصوص که انیمیشن هایدی برای ما ایرانیان نیز بسیار خاطره انگیز است.

محوبیت هایدی در سوئیس و دیگر نقاط دنیا به حدی است که امروزه هایدی یکی از نمادهای فرهنگی سوئیس محسوب می گردد.

یکی از مواردی بهتر است در سفرهای خود حتما در نظر داشته باشیم، خرید سوغات مقصد است. خرید سوغات برای دوستان و عزیزان نه تنها نشان دهنده علاقه شما به آنهاست بلکه می تواند یک یادگاری فراموش نشدنی برای خود شما نیز باشد و خاطرات شیرین سفر را نیز زنده می کند.

تور سوئیس نیز از این شرایط مستثنی نیست و با خرید سوغات سوئیس می توانید لحظات خوش سفرتان را ماندگار کنید.

منبع: ققنوس

به "راهنمای خرید بهترین سوغات سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بهترین سوغات سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید