کشف حوض انبار تاریخی در تربت حیدریه

به گزارش وبلاگ پرودا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز یک شنبه 19 مردادماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: آثار تاریخی این محدوده مربوط به دوران اواخر قاجاریه و دوران پهلوی اول و دوم است که حوض انباری کشف شده، بخشی از یک مجموعه معماری است.

کشف حوض انبار تاریخی در تربت حیدریه

او ادامه داد: قسمت اصلی این اثر در زیر خیابان امتداد دارد و ابعاد تقریبی آن 10 مترطول، پنج مترعرض و ارتفاع چهار متر است که برای مستندسازی و آنالیز های مطالعاتی بیشتر، در دست اقدام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه توضیح داد: این بخش در گذشته در راستا قنات آب شهر و بازار کاریز و همچنین بخشی از بافت تاریخی شهر و دروازه جنوبی شهر تربت حیدریه بوده که متأسفانه در دوران معاصر با گسترش شهر، تخریب و تبدیل به خیابان شده است.

او گفت: درحال حاضر داخل بافت تاریخی بیش از 60 اثر تاریخی با ارزش فرهنگی تاریخی شناسایی شده که با یاری ادارات متولی در حال سامان دهی و باززنده سازی است. تعداد 17 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است و دارای 320 جاذبه گردشگری است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان

به "کشف حوض انبار تاریخی در تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف حوض انبار تاریخی در تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید