کشور تا سرانجام سال نزدیک 18 میلیارد دلار ارز احتیاج دارد، پیامدهای حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی آنالیز گردد

به گزارش وبلاگ پرودا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس آخرین برآورد ها تا خاتمه سال نزدیک 18 میلیارد دلار ارز احتیاج داریم.

کشور تا سرانجام سال نزدیک 18 میلیارد دلار ارز احتیاج دارد، پیامدهای حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی آنالیز گردد

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی وبلاگ پرودا، با تأکید بر لزوم توجه دولت و مجلس به پیامدها و آثار حذف ارز یارانه ای و 4 هزار و 200 تومانی در کشور گفت: با توجه به افزایش تقاضایی که برای ارز یارانه ای و 4 هزار و 200 تومانی وجود دارد، برآور دها این بود که در طول سال 1400، حدود 8 میلیارد دلار بیشتر احتیاج به ارز 4 هزار و 200 تومانی نداشته باشیم، اما عملاً بر اساس آخرین برآورد ها تا انتها سال نزدیک 18 میلیارد دلار ارز احتیاج داریم.

وی اضافه کرد: اگرچه حذف ارز یارانه ای و 4 هزار و 200 تومانی بار اقتصادی دولت را می تواند کم کند اما آنالیز آثار آن اهمیت دارد و نباید بخشی از عایدیها بازتوزیع گردد. چراکه این اتفاق می تواند فشار زیادی را بر مردم تحمیل کند و پیامدهای تورمی اش مشکلاتی را برای مردم و قشرهای کم عایدی به وجود خواهد آورد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشور تا سرانجام سال نزدیک 18 میلیارد دلار ارز احتیاج دارد، پیامدهای حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی آنالیز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور تا سرانجام سال نزدیک 18 میلیارد دلار ارز احتیاج دارد، پیامدهای حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی آنالیز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید