مخبر: دولت دغدغه ای برای تامین کالا های اساسی ندارد ، نهضت احیا اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ پرودا، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شرایط کشور در زمان شروع به کار دولت سیزدهم، توضیح داد: امروز دغدغه ای برای تأمین کالا های اساسی و ارز مورد احتیاج آن وجود ندارد.

مخبر: دولت دغدغه ای برای تامین کالا های اساسی ندارد ، نهضت احیا اجرا می گردد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ پرودا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه ای با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهتمام ویژه و عزم جدی دولت برای حمایت از بخش فراوری، گفت: فراوری تنها راه نجات اقتصاد کشور است و می تواند مسائلی مانند رشد مالی، بیکاری، سرمایه گذاری، ارتقاء ارزش پول ملی و کنترل تورم را محقق کند.

وی با اشاره به برنامه ها و رویکرد های دولت برای حمایت از بنگاه های فراوریی، توضیح داد: دولت در پی طراحی و اجرای برنامه ای تحت عنوان نهضت احیاء است تا بر اساس این طرح بنگاه های فراوریی که تعطیل شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت دارند تحت حمایت قرار گیرند و با توانی تازه به فعالیت مالی خود ادامه دهند.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت جلوگیری از واردات کالا هایی که نمونه مشابه آن در کشور فراوری می گردد، گفت: به جز در مواردی که موضوع رقابت و ساماندهی قیمت و کیفیت مطرح است، در سایر موارد نباید کالایی که نمونه مشابه آن در داخل فراوری می گردد، به کشور وارد گردد.

مخبر با اشاره به شرایط کشور در زمان شروع به کار دولت سیزدهم، توضیح داد: خوشبختانه امروز دغدغه ای برای تأمین کالا های اساسی و ارز مورد احتیاج آن در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت های متعدد کشور نظیر دریا و معدن، گفت: یکی از امتیازات مهم ایران برخورداری از معادن است که متأسفانه با وجود ظرفیت های گسترده در این حوزه، شاهد اقدامات و برنامه ریزی های مناسب در این زمینه نبوده ایم.

معاون اول رئیس جمهور بعلاوه به دسترسی به دریا و 2700 کیلومتر ساحل دریایی در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: با اتکا به نعمت های خدادادی و ظرفیت های موجود در کشور می توان اقدامات گسترده ای در راستای توسعه مالی انجام داد، اما متأسفانه آن طور که باید این نعمت ها مورد توجه قرار نگرفته اند.

مخبر بر لزوم پرهیز از خام فروشی مواد معدنی تأکید و توضیح داد: اگر بر اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دریا محور تمرکز کنیم گام های موثری در راستای توسعه کشور برداشته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت دیپلماسی مالی نیز تأکید کرد و گفت: سفرا باید به موضوع دیپلماسی مالی به ویژه با کشور های همسایه توجه جدی داشته باشند چرا که این امر می تواند به گشایش های مالی برای کشور منجر گردد.

در این جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و دغدغه های موجود در حوزه صنعت و معدن را مطرح کردند.

ضرورت حمایت از فراوری داخل و فعال شدن ظرفیت های خالی در بخش فراوری، توجه به بخش معدن و نوسازی ماشین آلات فرسوده و حمایت از معدن کاران، ساماندهی شرایط فراوری، قیمت و کیفیت خودرو، توسعه مراودات مالی با کشور های همسایه و قدردانی از اقدامات دولت در توسعه واکسیناسیون از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه به وسیله اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مخبر: دولت دغدغه ای برای تامین کالا های اساسی ندارد ، نهضت احیا اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: دولت دغدغه ای برای تامین کالا های اساسی ندارد ، نهضت احیا اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید