کارمند سابق اپل کارفرمای سابقش را رسوا کرد

به گزارش وبلاگ پرودا به نقل از بیزینس اینسایدر، طبق گزارش نشریه واشنگتن پست، جانی لین یکی از مهندسان سابق اپل و از بنیانگذاران شرکت نرم افزاریLockdown Privacy فاش کرد کلید Ask Not to Track(از اپ بخواهید اطلاعات را ردیابی نکند) احساس جعلی حفظ شدن حریم خصوصی را به کاربر می دهد.

کارمند سابق اپل کارفرمای سابقش را رسوا کرد

طبق گزارشی که Lockdown Privacy منتشر نموده، حتی اگر کاربران از اپ ها بخواهند فعالیت های آنها در برنامه ها یا وب سایت های دیگر را ردیابی ننمایند، بعضی برنامه های محبوب آیفون مانند Subway Surfersهمچنین اطلاعات خصوصی کاربران را جمع آوری می نماید. در بخشی از گزارش آمده است: ما متوجه شدیم قابلیت شفافیت سازی ردیابی اپ هیچ تغییری در تعداد کل ردیاب های طرف سوم فعال ایجاد نمی نماید. علاوه بر آن تأیید می کنیم که جزئیات اطلاعات خصوصی یا داده های دستگاه هم در بیشتر موارد به ردیاب ها ارسال می گردد.

شرکت Sybo که فراوری نماینده اپSubway Surfers است هم در بیانیه ای به واشنگتن پست بیان کرد: برای آنکه بازی رایانه ای ما بتواند به درستی عمل کند، بعضی داده ها به شرکت Ad Networks ارسال می گردد. ما به اسم یک شرکت اطلاعات کاربران را برای مقاصد تبلیغاتی بدون رضایت شان ردیابی نمی کنیم.

سخنگوی اپل در این باره می گوید: هنگامیکه کاربری گزینهAsk Not to Trackرا فعال می نماید، به برنامه مذکور اطلاع داده می گردد که کاربر تمایلی به ردیابی شدن ندارد. تمام توسعه دهندگان برنامه از جمله اپل موظف هستند از انتخاب کاربر پشتیبانی نمایند.

اما این شرکت هنوز شرح نداده چرا اطلاعات خصوصی برای عملکرد درست بنرامه مورد احتیاج است.

یافته های این شرکت با محور برنامه های برنامه های تبلیغاتی اپل درباره حفظ حریم خصوصی کاربران تناقض دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کارمند سابق اپل کارفرمای سابقش را رسوا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمند سابق اپل کارفرمای سابقش را رسوا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید