نوزادان زمستانی و پاییزی بیشتر دچار افسردگی می شوند

به گزارش وبلاگ پرودا، اگرچه سطح کورتیزول مادران به طور طبیعی در دوران بارداری افزایش پیدا می نماید؛ یافته های ما نشان می دهد بچه ها پاییزی و زمستانی در معرض میزان بیشتری از این هورمون در هنگام تولد هستند.از آنجایی که پیش از این تعیین شده بود سطح زیاد هورمون کورتیزول در مادران باردار با اختلالات روانی در بچه ها ارتباط دارد، یافته های جدید می توانند شرح دهند چرا این اختلالات در افرادی که در ماه های زمستان متولد می شوند، بیشتر است.

نوزادان زمستانی و پاییزی بیشتر دچار افسردگی می شوند

یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد: خطر ابتلاء به افسردگی در بچه های که در زمستان متولد شده اند بیشتر است؛ زیرا زنان باردار در ماه های تاریک به سر می برند و بیشتر دچار استرس می شوند.

تحقیقات پیشین دریافته بودند افرادی که در ماه ژانویه متولد می شوند 13 درصد بیشتر امکان دارد دچار شیزوفرنیا و 17 بیشتر محتمل است دچار اختلال دوقطبی شوند.

این یافته ها مدت ها برای دانشمندان معما باقی مانده بود و تعدادی علت این مسئله را دریافت اندک ویتامین دی از نور خورشید عنوان کردند که می تواند میزان ابتلاء به افسردگی را بیشتر کند.

زنان با اندام گلابی-شکل در مقابل بیماری های قلبی مصونند

زنان سحرخیز کمتر سرطان پستان می گیرند؟

راز هایی برای این که زندگی خود را تغییر دهید!

اما اکنون محققان دانشگاه کاردیف کشف نموده اند مادرانی که در پاییز یا زمستان وضع حمل می نمایند در مقایسه با مادرانی که در فصول بهار و تابستان نوزادان خود را به جهان می آورند، در آب دهانشان 20 درصد بیشتر هورمون استرس یا کورتیزول وجود دارد.

پروفسور راس جان، از مدرسه علوم زیستی دانشگاه کاردیف گفت: اگرچه سطح کورتیزول مادران به طور طبیعی در دوران بارداری افزایش پیدا می نماید؛ یافته های ما نشان می دهد بچه ها پاییزی و زمستانی در معرض میزان بیشتری از این هورمون در هنگام تولد هستند.

از آنجایی که پیش از این تعیین شده بود سطح زیاد هورمون کورتیزول در مادران باردار با اختلالات روانی در بچه ها ارتباط دارد، یافته های جدید می توانند شرح دهند چرا این اختلالات در افرادی که در ماه های زمستان متولد می شوند، بیشتر است.

البته این یافته ها شرح نمی دهد چرا زنانی که در ماه های زمستان یا پاییز وضع حمل می نمایند سطح کورتیزول خونشان بالاتر است.

تغییرات فصلی خلقی و رفتاری در جمعیت عمومی بسیار رایج است؛ و گزارش شده که اختلال اثرات فصلی یا (اس اِی دی) با کم شدن نور خورشید ارتباط دارد. استرس ناشی از تعطیلات کریسمس هم می تواند میزان افسردگی و اضطراب را افزایش دهد.

اما درباره اینکه فصل ها چگونه بر خلقیات اثر می گذارند اطلاعات کمی وجود دارد.

برای انجام این پژوهش طولی که در ویلز انجام شد، محققان دانشگاه کاردیف ارتباط بین فصول و میزان کورتیزول در آب دهان مادران باردار و نشانه های افسردگی و اضطراب را در بین 316 زن باردار ساکن ویلز جنوبی سنجیدند.

منبع: تلگراف

مترجم وبلاگ پرودا: عاطفه رضوان نیا

منبع: فرادید

به "نوزادان زمستانی و پاییزی بیشتر دچار افسردگی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوزادان زمستانی و پاییزی بیشتر دچار افسردگی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید