بانک ها باید با کاهش بروکراسی اداری، مشتری مداری را افزایش دهند

به گزارش وبلاگ پرودا، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به قدمت و صندلی بانک ملی ایران و همکاری که عمده فعالان مالی عظیم و خرد با این بانک داشتند، اضافه نمود: این امر سطح توقع از بانک ملی را بالا برده و مسئولیت این بانک را سنگین تر نموده است.

بانک ها باید با کاهش بروکراسی اداری، مشتری مداری را افزایش دهند

کیوان کاشفی در نشست فعالان اقتصادی کرمانشاه با معاون شعب و مدیر امور شعب منطقه یک بانک ملی ایران، ادامه داد: البته اکنون تعامل فعالان اقتصادی با بانک ها دچار پیچیدگی و مسائلی شده است که توقع داریم اقداماتی برای تسهیلگری در این زمینه صورت گیرد.

رئیس اتاق کرمانشاه به بیان مهم ترین چالش های فعالان اقتصادی با بانک ها و انتظاراتی که از نظام بانکی کشور وجود دارد اشاره نمود و یادآور شد: یکی از مهم ترین چالش های ما محدودیت سقف اختیارات شعب استانی خصوصاً در زمین پرداخت تسهیلات است.

اعلام حمایت بانک ملی از طرح های اقتصادی کرمانشاه

در ادامه معاون شعب بانک ملی ایران با اشاره به اصلاح اساسی سیاست های اعتباری بانک ملی ایران بعد از 10 سال، گفت: از طرح های اشتغال زای اولویت دار که برای کشور ارزآوری داشته باشد تا 10 هزار میلیارد ریال حمایت می کنیم.

حسن مونسان، با اشاره به تغییر بعضی از سیاست های این بانک در راستای حمایت از فراوری کشور، اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه هایی که انجام دادیم اصلاح سیاست های اعتباری بانک ملی بود که طی یک دهه اخیر تغییرات چندانی ننموده بود.

وی اضافه کرد: یک بخش مهم از این اصلاحات مربوط به افزایش اختیار مدیران استانی است که در قالب این اصلاحات سه تا شش برابر افزایش پیدا نموده است.

معاون شعب بانک ملی ایران خاطرنشان کرد: اگر در استانی احتیاج باشد افزایش اختیار مدیران را بیشتر هم خواهیم کرد.

مونسان تأکید کرد: افزایش اختیار مدیران صرفاً به مدیران استان ها محدود نشده و اختیارات شعب بانکی هم افزایش یافته است.

وی بعلاوه از تدوین بسته های حمایتی در زمینه های مختلف اطلاع داد تا بتواند در این شرایط سخت اقتصادی کشور کارهای بانکی را روان تر پیش برد و اضافه کرد: یکی از مهم ترین این بسته ها مختص به فروشندگان و خریداران کالا در بورس کالا و انرژی است.

مونسان با اشاره به تدوین بسته ویژه پتروشیمی ها و فولادی ها که در مراحل کارشناسی بوده و ظرف یک ماه آینده معین تکلیف می گردد، یادآور شد: بسته دیگر ویژه شرکت های دانش بنیان است که در قالب آن اختیارات حمایت از این بنگاه ها تا 12 برابر افزایش پیدا نموده است.

معاون شعب بانک ملی ایران بعلاوه از تدوین بسته صدف برای حمایت از عموم مردم به علت شرایط سخت اقتصادی اطلاع داد که تا خاتمه شهریور رونمایی خواهد شد و اسم کرد: در قالب این بسته تا سقف 250 میلیون تومان با شرایط آسان به مردم تسهیلات داده خواهد شد.

مونسان با بیان اینکه بانک ملی ایران در زمینه های مختلف دیگر هم برنامه های متعددی دارد، گفت: برای حمایت از شرکت های سلامت محور، شرکت های صادرات محور، تکمیل واحدهای نیمه تمام، حوزه خدمات الکترونیک و ... هم تسهیلاتی را در نظر گرفتیم.

وی بعلاوه از مشارکت بانک ملی ایران در یاری به زیرساخت های کشور در حوزه راه، آب و فاضلاب، گاز و ... یاد و اسم کرد: برای نمونه اخیراً بانک ملی برای احداث یکی از آزادراه های استان کرمانشاه اعلام آمادگی نموده است.

معاون شعب بانک ملی ایران در ادامه حمایت از واحدهای فراوریی در سالی که با نام فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده را از مهم ترین راهبردهای بانک ملی خاطرنشان کرد و یادآور شد: به همین دلیل بنا داریم از طرح های عظیم اولویت دار که بازارهای صادراتی و ارزآوری داشته باشند، حمایت داشته باشیم.

مونسان خاطرنشان کرد: اندازه حمایتی که برای این بنگاه ها در نظر گرفته شده بیش از 10 هزار میلیارد ریال تنها از سوی بانک ملی است، اما برای بیش از این میزان احتیاجمند استفاده از ظرفیت کنسرسیومی از بانک ها هستیم.

وی تأکید کرد: البته پرداخت این تسهیلات در شرایطی صورت می گیرد که در آن مقطع زمانی بانک ملی منابع اقتصادی کافی در اختیار داشته باشد.

معاون شعب بانک ملی ایران سپس به مسائلی که از سوی بعضی فعالان اقتصادی مطرح شد پاسخ داد که یکی از موارد آن سخت گیری بانک ها برای پرداخت تسهیلات و طی کردن بیش از 40 مرحله بود و اضافه کرد: چنین چیزی اگر در بانک ملی اتفاق افتاده صرفاً ناشی از اعمال سلیقه است و مبنای قانونی ندارد.

وی اضافه کرد: ما در بانک ملی کاهش بروکراسی اداری را همیشه در برنامه داشتیم.

یکی دیگر از مواردی که مونسان در پاسخ به مسائل فعالان اقتصادی به آن پاسخ داد قانونی بودن پذیرش سند طرح های صنعتی به اسم وثیقه بانکی بود و یادآور شد: بعضی نقدها هم به کارشناسی بانک ها وارد است که در پاسخ به این موضوع هم باید بگویم اگرچه کارشناسی برای استارت هر پروژه ضروری است، اما جنبه تصمیم گیری نهایی ندارد.

وی بعلاوه اعلام آمادگی کرد برای یاری به حل مسائل مبادلات تجاری فعالان اقتصادی کرمانشاه، نمایندگان صرافی بانک ملی در اتاق بازرگانی استان حضور یابند تا بتوان برای یاری به حل معاملات تجاری به توافقاتی رسید.

معاون شعب بانک ملی ایران بعلاوه از آمادگی بانک ملی برای یاری به تأمین اقتصادی پروژه پتروشیمی هشت هزار میلیارد ریالی کرمانشاه که قرار است با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا گردد، اطلاع داد.

وی در خاتمه با بیان اینکه بانک ملی بانک حاکمیتی است و بعد انتفاعی ندارد، اسم کرد تمام کوشش خود را برای یاری به اقتصاد کشور انجام می دهیم، اما قبول داریم که فاصله زیادی با مرتفع کردن همه دغدغه های فعالان اقتصادی داریم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "بانک ها باید با کاهش بروکراسی اداری، مشتری مداری را افزایش دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها باید با کاهش بروکراسی اداری، مشتری مداری را افزایش دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید