بازدید سفیر ژاپن از آرامگاه فردوسی

به گزارش وبلاگ پرودا، سفیر ژاپن در بازدید از آرامگاه فردوسی گفت: اشعار فردوسی بزرگ باعث تقویت بنیان های ملی و افزایش روحیه شجاعت و حماسی ایران شده است.

بازدید سفیر ژاپن از آرامگاه فردوسی

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، کازو توشی آیکاوا امروز دوشنبه 29 آذرماه 1400 در بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی با بیان این مطلب اضافه کرد: بسیار خوشحالم که فرصت پیدا کردم از آرامگاه فردوسی شاعر بزرگ و حماسه سرای ایرانی بازدید کنم.

سفیر ژاپن در ایران با بیان این که دو ملت ایران و ژاپن از لحاظ میراث فرهنگی اشتراکاتی دارند، اظهار کرد: در بخش ادبیات حماسی همچنان که ما دارای ادبیات حماسی خاص خودمان هستیم که در طول تاریخ باعث تقویت و تحکیم بنیان های ملی ژاپن شده است، در ایران نیز اشعار فردوسی بزرگ این نقش را داشته است.

او ادامه داد: این اشتراک را به فال نیک می گیریم چون هر دو کشور دارای ادبیاتی سرشار از حماسه هستند.

کازو توشی آیکاوا با اشاره به نقالی اجرا شده در حضور او گفت: بخش هایی از شاهنامه فردوسی با روحیه ای بالا ارائه شد که با حیات حماسی مردم ایران بیشتر آشنا شدم.

سفیر ژاپن در ایران توضیح داد: امیدواریم دو کشور ایران و ژاپن روابط را توسعه دهیم و افتخارات تاریخی خود را پاس بداریم.

کازو توشی آیکاوا امروز دوشنبه 29 آذرماه 1400 در بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی با بیان این مطلب اضافه کرد: بسیار خوشحالم که فرصت پیدا کردم از آرامگاه فردوسی شاعر بزرگ و حماسه سرای ایرانی بازدید کنم.

منبع: توریسم آنلاین

به "بازدید سفیر ژاپن از آرامگاه فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید سفیر ژاپن از آرامگاه فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید