گلایه مندی شهروندان آزادشهری از جانمایی سایت پسماند زباله

به گزارش وبلاگ پرودا، هدف نهایی فعالیت سایت های پسماند زباله اگرچه کاهش اثرات زیانبار زباله روی سلامت انسان و محیط زیست است اما شهروندان آزادشهری و ساکنان نزدیک به سایت پسماند زباله مدت هاست از بوی نامطبوع، وجود حشرات موذی و مسائل زیست محیطی گلایه مند هستند.

گلایه مندی شهروندان آزادشهری از جانمایی سایت پسماند زباله

به گزارش وبلاگ پرودا آنلاین به نقل از فارس، سال هاست از فعالیت سایت پسماند زباله در آزادشهر می گذرد. به طور معمول در سایت های پسماند فعالیت هایی همچون جمع آوری، انتقال و دفع زباله و نظارت بر اجرای قوانین مربوط به مدیریت پسماند انجام می شود و هدف نهایی این امر کاهش اثرات زیانبار زباله بر روی سلامت انسان، محیط زیست و زیبایی شناسی است با این وجود شهروندان آزادشهری و ساکنان نزدیک به سایت پسماند زباله مدت هاست از بوی نامطبوع، وجود حشرات موذی و مسائل زیست محیطی گلایه مند هستند.

همه روزه صدها تن زباله از شهرهای شرق گلستان به سایت پسماند زباله آزادشهر وارد می شود و ساکنان نزدیک به سایت پسماند معتقدند گذشته از بوی نامطبوع این سایت، شیرابه های زباله وارد زمین می شود و به چاه های منطقه نفوذ خواهد کرد که این امر مسائل جدی زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت.

قانونی بودن تمام مجوزها برای جانمایی و ساخت سایت پسماند زباله در آزادشهر

در حالیکه شهروندان زیادی در آزادشهر از جانمایی نامناسب و مسائل زیست محیطی سایت پسماند ابراز نارضایتی می کنند اما مدیرعامل پسماند گلستان یکی از اتفاق های خوب برای استان را وجود دو سایت پسماند مجزا در شرق و غرب استان گفت و گفت: گلستان، تنها استانی در کشور محسوب می شود که دارای دو سایت مجزا در شرق و غرب استان است در واقع این یکی از بهترین اتفاق هایی بود که در استان ما رقم خورد.

محسن سمیعی اضافه کرد: استقرار سایت پسماند زباله در شرق استان و در آزادشهر مربوط به تصمیمی است که 17 سال پیش برای آن گرفته شده است، تمام مجوزهای قانونی برای ساخت این پسماند در شرق استان اخذ شده و اینکه اکنون بگوییم استقرار سایت پسماند درست بوده یا خیر؟ تصمیمی است که در گذشته گرفته شده و تمام مراحل مجوزات را طی کرده است.

وی گفت: البته اکنون مخالف وجود برخی مسائل در سایت پسماند زباله آزادشهر نیستیم در همین رابطه طی دو سال اخیر قریب به 25 میلیارد تومان در سال 1398 در بحث تجهیزات و تأسیسات هزینه شده و 8 میلیارد تومان برای سال جاری در بحث ماشین آلات و مکانیزه تخصیص یافته است.

بوی نامطبوع در آزادشهر تنها مربوط به سایت زباله نیست

مدیرعامل پسماند گلستان اضافه کرد: هر کارخانه تولیدی دارای بوی نامطبوعی نیز است، بوی نامطبوع در آزادشهر تنها مربوط به سایت پسماند نیست ممکن است شرایط آب و فاضلاب آزادشهر نیز در این امر دخیل باشد با این وجود اگر همکاران در محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان بعد از نظارت های مستمر به مسائل زیست محیطی و بهداشتی سایت پسماند اذعان کنند درصدد رفع مسائل برخواهیم آمد.

سمیعی گفت: یکی از مسائل ما در سایت پسماند دفن سنتی زباله ها بود در همین رابطه مطالعاتی انجام و مشاورین خوبی نیز وارد عمل شده اند تا دفن زباله ها از حالت سنتی خارج شود انتخاب پیمانکار انجام و منتظر تخصیص اعتبارات ملی هستیم.

مهلت یک ماهه دادگستری برای بررسی و رفع مسائل سایت پسماند زباله آزادشهر

بعد از ابراز نارضایتی مکرر شهروندان آزادشهری به دستور دادستان این شهر، سایت پسماند زباله پلمب شد اما برای جلوگیری از مسائل دفع زباله این سایت از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ای با موضوع بررسی مسائل سایت پسماند زباله آزادشهر گفت: تا پایان خرداد ماه سال جاری به استانداری فرصت داده شده تا برای رفع مسائل این سایت اقدامات لازم را انجام دهد.

هادی هاشمیان اضافه کرد: همچنین محیط زیست و سایر دستگاه های اجرایی منشأهای احتمالی بوی بد در آزادشهر را بررسی و گزارش را به دادگستری ارائه دهند.

وی گفت: اگر تا پایان مهلت مشخص شده مسائل به قوت خود باقی بماند اقدامات قضایی لازم انجام می شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "گلایه مندی شهروندان آزادشهری از جانمایی سایت پسماند زباله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه مندی شهروندان آزادشهری از جانمایی سایت پسماند زباله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید