جمع آوری ستادهای ترخیص خودرو و اجرای سامانه سپهر راهور

به گزارش وبلاگ پرودا، سردار هادیانفر از جمع آوری ستادهای ترخیص خودرو و اجرای سامانه سپهر راهور و کروکی های الکترونیکی در کشور اطلاع داد.

جمع آوری ستادهای ترخیص خودرو و اجرای سامانه سپهر راهور

به گزارش خبرنگار ،سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری خود که صبح امروز 30 اردیبهشت ماه در شهرک آزمایش برگزار گردید اظهار کرد: ما در سال 99، 4 برنامه اصلی را برای ماموریت پلیس راهور کشور در کنار ماموریت های اصلی پیش بینی نموده ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: بحث مدیریت ترافیک، تسهیل در ترددها، ایمنی تردد ها و ارائه خدمات ترافیک از جمله ماموریت های اصلی ما است که 4 برنامه دیگر را نیز در این خصوص تدوین نموده ایم.

او اعلام کرد: جدی ترین برنامه ما کاهش سوانح و تصادفات با رویکرد تعداد جانباختگان است.

سردار هادیانفر اعلام کرد: دومین برنامه ما توسعه انضباط و نظم عبور و مرور ترافیک هست که مواردی مانند رعایت حق تقدم و ساماندهی موتور سیکلت سواران و... از موضوعات مورد تاکید در این برنامه است.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: سومین موضوع توسعه و بهبود رفتار فردی و اجتماعی در ترافیک هست و همکاری مردم را در بخش های مختلف می طلبد.

او اعلام کرد: توسعه و تحول سیستمی و هوشمند سازی بحث چهارم ما هست و امیدواریم در نیمه اول سال 99 آن را اجرایی کنیم.

سردار هادیانفر ادامه داد: رفته رفته ستاد های ترخیص جمع خواهند شد و بحث سامانه سپهر راهور و کروکی های الکترونیکی را نیز خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ما در حال حاضر 22 میلیون و 131 خودرو با پلاک ایران به صورت فعال داریم؛ در مجموع 23 میلیون دستگاه وسیله نقلیه در کشور در حال تردد هستند و 12 میلیون موتور سیکلت داریم.

او گفت: در سال 98، 2 میلیون 365 هزار خودرو از ابتدای بحث شماره گذاری شده اند که شماره گذاری خودرو های فرسوده بسیار محدود بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت:35 میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین و موتور سیکلت در کشور فعال هستند که 2 میلیون آن ها سال گذشته از رده خارج شدند که این فرایند بسیار کند بوده است.

سردار هادیانفر درباره تعطیلی عید فطر اعلام کرد: ما عید فطر را در پیش داریم و همه دستگاه ها تاکید کردند که در حال حاضر وقت سفر نیست و اگر سفری رخ دهد، مثل چند روز ابتدایی فروردین ماه مسائلی ایجاد می گردد.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: حرم شهر های زیارتی بسته هستند و سفر زیارتی وجود ندارد؛ شرایط شهر هایی مثل گیلان و مازندران قرمز هست و توصیه می گردد افراد به آن مناطق سفر ننمایند.

او گفت: پلیس آمادگی دارد که سفر ها را مدیریت کند و حتما همه افراد باید از کمربند ایمنی استفاده نمایند.

سردار هادیانفر اعلام کرد: شهفرایندان باید به محدودیت های اعلامی به وسیله پلیس توجه داشته باشند و تاکید نموده ایم اتوبوس ها باید معاینه فنی داشته باشند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه همه سرنشینان اتوبوس ها باید کمربند ایمنی ببندند،گفت: خط قرمز پلیس بحث آرامش، ایمنی و همجنین برخورد با تخلفات حادثه ساز است و رانندگان باید رعایت نمایند.

او اضافه نمود: توقیف 72 ساعته نیز در حوزه سرعت، سبقت غیر مجاز و ... در جاده ها صورت می گیرد.

او اعلام کرد: حجم معابر و جاده های ما متناسب با این همه وسیله نقلیه نیست.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: 991 هزار دستگاه خودروی نو شماره در سال 98 داشتیم که 4.1 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه داشته است همچنین حدود 4 میلیون نقل وانتقال وسایل نقلیه را داشته ایم که نسبت به مدت مشابه 6.5 درصد افزایش خدمات را داشته ایم.

او گفت: در حوزه موتور سیکلت 24 درصد کاهش در شماره گذاری داشتیم و در حوزه اسقاط، سال 97، 67 هزار دستگاه و سال 98 حدود 14 هزار دستگاه اسقاط شد.

او ادامه داد: 79 درصد در سال 98 نسبت به سال 97 در حوزه اسقاط کاهش داشتیم. همچنین 5 میلیون و 207 هزار خدمت در حوزه شماره گذاری، نقل و انتقال اجرا شده است.

سردار هادیانفر ادامه داد: ما 18 نوع خدمات را در بخش های مختلف مانند شماره گذاری و ... ارائه میدهیم و سال گذشته 35 میلیون 784 هزار و 514 خدمت به مردم ارائه دادیم و در نیروی انتظامی 70 میلیون خدمت اجرا شده و 51 درصد خدمات کل اجرا شده نیروی انتظامی در پلیس راهور بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: 126 هزار و 600 نفر دارنده گواهینامه، نمره منفی دارند و 69 هزار نفر از آن ها در آستانه ضبط 3 ماهه گواهینامه قرار گرفتند، 5800 نفر در آستانه ضبط مدت 6 ماهه گواهینامه و 12 هزار نفر در بحث ابطال گواهینامه قرار گرفتند.

او گفت: جدی ترین مسئله ما در کشور تصادفات است و تا قبل از ورود به کرونا پیروز شدیم کاهش 2 دهم درصدی را تا سرانجام بهمن در کشور بر اساس آمار های پزشکی قانونی ببینیم.

او اعلام کرد: تقریبا در بیشترین ماه های سال 98 فرایند کاهش تصادفات را داشتیم و امیدوارم با همکاری همه دستگاه ها، این فرایند کاهشی را در سال 99 هم داشته باشیم.

سردار هادیانفر ادامه داد: در هیچ جای جهان آمار کشته را با کشته مقایسه نمی نمایند و با 3 عامل اصلی آنالیز می گردد.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: مولفه های اصلی در ایمنی و ترافیک 5 عامل مدیریت، قوانین و مقررات، راه و جاده، نقش انسان و وسایل نقلیه است.

او ادامه داد: 217 هزار طول جاد ه های ما است و 12 درصد جان باختگان سال گذشته در جاده های روستایی کشور بوده است.

سردار هادیانفر ادامه داد: هر جانباخته ناشی از تصادفات معادل 5.2 دهم میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم بر روی دست کشور میگذارد.

او گفت: برنامه کشور در سال 98 دستیابی به 8 درصد فراوری ناخالص ملی بوده، در حالی که در کشور ما فقط 7 درصد زیان تصادفات در فراوری ناخالص ملی به کشور تحمیل می نماید.

او گفت: شاید آن 8 درصد به سختی دست یافتنی باشد، اما 7 درصد قطعا رخ می دهد و زیانی است که به کشور تحمیل می گردد.

سردار هادیانفر ادامه داد: سالی 1 میلیون و 300 هزار نفر در جهان جان خود را از دست می دهند و 55 میلیون نفر هم مصدوم می شوند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تعداد زیادی از سازمان ها از قبل تا بعد از تصادف نقش دارند،گفت: جهان بر روی 3 شاخص اصلی توجه میکند.

او با اشاره به یکی از شاخصه ها که بر اساس تعداد جان باخته در یک میلیارد کیلومتر است ،گفت: حتما میزان پیمایش مرتبط با ریسک تصادف است و هر چه میزان پیمایش افزایش پیدا کند ریسک تصادفات هم افزایش پیدا میکند.

رئیس پلیس راه ناجا گفت: در سال 96 در یک میلیارد کیلومتر پیمایش 44 جان باخته داشتیم و 40 نفر در سال 97 و در سال 98 به 33 جان باخته رسید.

او گفت: تا بهمن 98، 2 دهم درصد کاهش جان باخته را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: در اربعین سال 97، 1میلیون 900 هزار زائر داشتیم و در سال 98، 3 میلیون 450 زائر داشتیم.

او گفت: در تردد های اربعین سال 96، 6 درصد، 97، 12 درصد و 98، 49 درصد افزایش تردد رادداشنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر عید فطر را در پیش داریم و طبیعی است که سفر هایی را داشته باشیم و باید به آن توجه کنیم.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: درسال 98 کل تصادفات بالغ بر 2 میلیون 109 هزار بوده که در سال 97، 2میلیون 557 هزار و 630 تصادف بود.

او ادامه داد: تقریبا 488 هزار کاهش و 17.5 درصد کاهش تصادفات را داشتیم.

سردار هادیانفر اعلام کرد: 7.5 درصد در تصادفات و 19.1 درصد هم در تصادفات خسارتی کاهش نسبت به مدت مشابه در سال 98 داشتیم.

او گفت: در اسفند سال 97، 1257 نفر در جاده ها جان خود را از دست دادند و در اسفند 98، 1048 جان باخته داشتیم که مجموعا 209 نفر کاهش وجود داشت.

سردار هادیانفر اعلام کرد: در فروردین سال 98، 1242 جان باخته داشتیم و در سال 99، 833 فوتی داشتیم و 410 نفر معادل 33 درصد کاهش به وقوع پیوست.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: 619 نفر در این 2 ماه نسبت به مدت مشابه کاهش جانباخته داشتیم.

او گفت: در سال گذشته 42 میلیون تخلف رانندگی را در سامانه ثبت کردیم و کاهش 3 درصدی ترافیک را در ابتدای مهرماه داشتیم.

سردار هادیانفر اعلام کرد: 1047 شهر داریم و خیلی از شهرستان ها مسائل بیمارستانی دارند؛ همچنین ما در 703 شهر از 1047 شهر پلیس راهور نداریم.

او ادامه داد: بیشترین عوامل و علل تصادفات سال قبل 4 عامل اصلی است که 82 درصد تصادفات را در بر میگیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سرعت، سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی 4 عامل اصلی تصادفات هست.

او اعلام کرد: 10 کیلومتر سرعت ناوگان حمل و عمومی را برای حفظ جان مردم در جاده ها کاهش دادیم.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: همه سرنشینان وسیله نقلیه باید از کلاه ایمنی استفاده نمایند و 12 درصد جان باختگان تصادفات بچه ها هستند.

او گفت: 64 درصد تصادفات در حریم 30 کیلومتری شهر ها رخ میدهد. در 30 کیلومتر شهر ها مسائلی وجود دارد که شهرداری و وزارت راه را در بر میگیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: در30 کیلومتر شهر ها محل های تفریحی شهر ها وجود دارند و تصادفات به خاطر تراکم هم رخ میدهد.

سردار هادیانفر ادامه داد: بحث خودرو بسیار جدی است و از مسئولان تشکر می کنیم، از 3 مدل پراید 2 مدل از رده خارج شد و آن 1مدل دیگر پراید و پژو 405 هم تا اواخر خرداد از رده خارج می گردد.

او اعلام کرد: در حوزه هوشمند سازی اقدامات بسیار گسترده ای را داشته ایم.

سردار هادیانفر اعلام کرد: برای پلیس راه در محور های کوهستانی خودرو های شاسی بلند را اضافه کردیم، همچنین بیش از هزار دستگاه خودرو سراتو خریداری کردیم.

او گفت: به زودی از قبض جریمه کاغذی نیز رهایی پیدا می کنیم و انشالله با دست افزار های جدید کارهایمان را انجام میدهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: به زودی کار کروکی ها هم با استفاده از تبلت های جدید و خاص انجام می گردد که تفاهم نامه ای با بیمه مرکزی در این خصوص انعقاد خواهیم کرد .

سردار هادیانفر اعلام کرد: شماره گذاری اینترنتی را حتما انجام میدهیم و پلاک سوم نیز انشالله به خودرو ها اضافه نموده می گردد.

او گفت: 4150 دستگاه گشت های پلیس راهور در سراسر کشور به سیستم ردیاب مجهز شده اند و به میزان 22 درصد تحرک واحد های ما در پلیس راه و 26 درصد در راهور افزایش پیدا نموده.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: طرح تقسیط را در سال گذشته اجرا کردیم و این طرح از ابتدای سال 99 متوقف شد و حدود 62 هزار وسیله از پارکینگ ها ترخیص شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: افرادی که از طرح استفاده کردند متعهد شدند که تا یک سال مبالغ را پرداخت نمایند و در حال حاضر 23 درصد افراد جرائم را پرداخت نموده اند.

سردار هادیانفر ادامه داد: افرادی که به تعهد خود عمل نکردند، خودروهایشان اعمال قانون می گردد.

او با بیان اینکه انشالله اپلیکیشن پلیس من نیز اضافه نموده خواهد شد،گفت: اگر تصادفی تا زیر 11 میلیون تومان رخ داد، شهفرایندان خودرو را کنار بکشند و به بیمه مراجعه نمایند.

او ادامه داد: توصیه می گردد افراد از خودرو در حین تصادف عکس بگیرند. سقف بیمه از 5 میلیون به 11 میلیون افزایش پیدا نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جمع آوری ستادهای ترخیص خودرو و اجرای سامانه سپهر راهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری ستادهای ترخیص خودرو و اجرای سامانه سپهر راهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید