معرفی GoPro Quik؛ برترین اپلیکیشن تدوین اتوماتیک ویدیو

به گزارش وبلاگ پرودا، در این مقاله به معرفی اپلیکیشن GoPro Quik می پردازیم که یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین نرم افزار های ویرایش و تدوین ویدیو است.

معرفی GoPro Quik؛ برترین اپلیکیشن تدوین اتوماتیک ویدیو

همانطور که می دانید، تدوین ویدیوهای گرفته شده با دوربین های ورزشی GoPro می تواند کار بسیار زمان بری باشد. به خاطر همین شرکت GoPro نرم افزار اختصاصی ویرایش ویدیوی خود به نام Quik را توسعه داده که می تواند از تصاویر حجیم و طولانی ای که با دوربین های GoPro گرفته اید، به طور اتوماتیک کلیپ های موزیکال و مجذوب نماینده بسازد. البته این مکانیزم برای ویدیوهای دیگر هم در دسترس است و همه افراد می توانند روی ساخت کلیپ های اتوماتیک با این اپلیکیشن حساب باز نمایند.

با اپلیکیشن GoPro Quik می توانید تنها با چند لمس صفحه گوشی، خاطرات خود را زنده کنید و با قابلیت همگام سازی موسیقی و تصویر به وسیله برنامه به ویدیو های خود انرژی و شور و نشاط ببخشید. Quik با رابط کاربری بهینه و مجذوب نمایندهی که دارد، این امکان را به شما می دهد که در سریع ترین زمان ممکن کار تدوین ویدیویتان به اتمام برسد. در ادامه به فرایند کار اپلیکیشن GoPro Quik می پردازیم.

پس از دانلود و اجرای اپلیکیشن GoPro Quik، در صفحه اصلی برنامه با چهار دکمه روبرو می شوید. اولین دکمه از سمت چپ Mural نام دارد. Mural خاطرات شما را با دسته بندی کردن تصاویر و ویدیو های گالری تان زنده نگه می دارد. به عنوان مثال اگر اخیرا به مسافرتی رفته اید و طی آن عکس ها و فیلم هایی را ضبط نموده اید، می توانید در صفحه هوم (خانه) اپلیکیشن، تمامی تصاویر و ویدیو ها را در پوشه ای تحت عنوان مسافرت قرار دهید. با این روش تمامی عکس ها و فیلم های درون گوشی شما با نظم خاصی در دسته بندی های متنوع قرار می گیرند تا هر زمانی که هوس کردید یادی از گذشته ها کنید، در سریع ترین زمان ممکن به آن ها دسترسی داشته باشید.

در سمت راست دکمه Mural، دکمه ای به نام Media واقع شده است که با انتخاب این دکمه می توانید به گالری دیوایس تان و تمامی تصاویر موجود در حافظه ی آن برای بارگذاری در اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید. پس از آن در این قسمت می توانید هرگونه تغییراتی که بخواهید را روی عکس یا ویدیوها اعمال کنید، از کراپ کردن گرفته تا اعمال فیلترهای مختلف و تنظیم نور و کنتراست تصویر.

دکمه بعدی که در صفحه خانه اپلیکیشن GoPro Quik تعبیه شده، Studio نام دارد. با انتخاب این دکمه، برنامه این امکان را به شما می دهد تا هر تعداد عکس و ویدیو که بخواهید را جهت تدوین و ویرایش درون برنامه بارگذاری کنید. همانطور که در عنوان نرم افزار اشاره شده (Quik)، این اپلیکیشن به سرعت و به طور اتوماتیک همه فایل های انتخابی شما را با تنظیمات پیشفرض تدوین می نماید و از آن ها یک کلیپ موزیکال می سازد. نکته خوب اینکه بعدا امکان اعمال انواع تغییرات روی خروجی اتوماتیک اپلیکیشن را هم خواهید داشت.

اپلیکیشن GoPro Quik تقریبا دست شما را برای ویرایش فایل نهایی باز گذاشته است؛ به گونه ای که می توانید مدت زمان ویدیو را مطابق میل تان تنظیم کنید، مثلا اگر قصد اشتراک ویدیو را در اینستاگرام دارید امکان محدود کردن زمان ویدیو نهایتا تا یک دقیقه وجود دارد که به سبب آن تصاویر با سرعت بیشتری پخش می شوند.

از دیگر تنظیماتی که در قسمت Studio در اختیار شما قرار می گیرد می توان به امکان انتخاب کردن موزیک مناسب روی ویدیو اشاره نمود. در این قسمت با طیف وسیعی از موسیقی ها در دسته بندی های متفاوت (Epic ،Summer و…) جهت استفاده روی ویدیو روبرو می شوید تا با سینک کردن آن ها رنگ و لعاب بیشتری به کار خود ببخشید و اثری شگفت انگیز را خلق کنید.

بعلاوه Quik انواع و اقسام فیلتر ها برای ویرایش ویدیو در دسترس شما قرار می دهد تا کیفیت تصاویر را هرچه بیشتر بهبود بخشید و خروجی های خاص، مجذوب نماینده و منحصر به فرد داشته باشید. در ضمن در قسمت Studio آپشن دیگری به نام Format وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا مقدار و نسبت تصویر دل خواه خود را (16:9، 3:4 و …) در گام آخر روی ویدیو اعمال کنید.

در پایان باید بگوییم که تمامی امکانات و تنظیمات این برنامه رایگان نیست و شما برای استفاده از تمامی پتانسیل های برنامه باید با پرداخت های درون برنامه ای، جزء مشترکین پرمیوم شوید. البته زمانی که من در حال تست و کار کردن با برنامه بودم متوجه شدم که تنوع آهنگ ها و فیلترهای رایگان برای مشترکین عادی آنقدر زیاد است که به خوبی تمام نیازهای شما را پاسخ می دهد و احتمالا نیازی به نسخه پرمیوم نخواهید داشت.

اپلیکیشن GoPro Quik برای افرادی طراحی شده که خیلی حوصله تدوین دستی ویدیوهایشان را ندارند، اما در عین حال نمی خواهند که کنترل همه چیز را به هوش مصنوعی بسپرند. بنابراین اگر تمایل به استفاده از اپلیکیشن GoPro Quik دارید، می توانید همین حالا و به وسیله لینک های زیر اقدام به دانلود آن کنید. البته این برنامه در کشور ما در دسترس نیست و شما باید هنگام دانلود از نرم افزارهای تغییر آی پی بهره ببرید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی GoPro Quik؛ برترین اپلیکیشن تدوین اتوماتیک ویدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی GoPro Quik؛ برترین اپلیکیشن تدوین اتوماتیک ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید