ماشین های بدون فرمان جنرال موتورز

به گزارش وبلاگ پرودا، کروز در حال حاضر ماشین های الکتریکی شورلت را به فن آوری خودران مجهز نموده و آن ها را در سان فرانسیسکو آزمایش می نماید. اما هدف نهایی شرکت، ایجاد شبکه ای از تاکسی های خودران با استفاده از مدل اوریجین است.

ماشین های بدون فرمان جنرال موتورز

کروز می گوید عمر مفید اوریجین بیش از یک میلیون 600 هزار کیلومتر است

بدون فرمان - بدون راننده

کروز، سازنده فن آوری ماشین های خودران از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. این ماشین که نامش کروز اوریجین است، فرمان ندارد و به طور کامل توسط هوش مصنوعی هدایت می گردد. سهم عمده شرکت کروز در اختیار جنرال موتورز است و دن امان، مدیر پیشین این خودروساز آمریکایی، هدایت آن را بر عهده دارد. هوندا هم در این شرکت سهم دارد.

کروز در حال حاضر ماشین های الکتریکی شورلت را به فن آوری خودران مجهز نموده و آن ها را در سان فرانسیسکو آزمایش می نماید. اما هدف نهایی شرکت، ایجاد شبکه ای از تاکسی های خودران با استفاده از مدل اوریجین است.

اوریجین با قوای محرکه الکتریکی حرکت می نماید. ماشین هم اندازه یک شاسی بلند متوسط است. اما با طرحی شبیه به یک واگن با ارتفاع زیاد، همه فضا به شش سرنشینی اختصاص داده شده که روی دو نیمکت روبروی هم می نشینند.

ماشین کاملا خودران کروز در مراسمی در شهر سان فرانسیسکو رونمایی شد

ماشین با استفاده از حس گر ها و رادار های لیزری سه بعدی، محیط اطراف را تشخیص می دهد. به گفته شرکت، دقت این فن آوری از انسان بیشتر است و می تواند سریع تر به خطر واکنش نشان دهد.

اوریجین در سطح چهار خودران است. در این سطح ماشین در محدوده جغرافیایی معین به طور کامل توسط کامپیوتر کنترل می گردد. بالاترین سطح خودران سطح پنج است که در آن هوش مصنوعی بدون هیچ محدودیتی ماشین را کنترل می نماید.

مدیر کروز می گوید که تاکسی ربات پاسخی به مسائل حمل و نقل شهری است. او معتقد است ماشین شخصی 95 درصد از عمر خود را بدون استفاده در پارک است و در حالی که ارزشش در حال کم شدن است، تنها فضا اشغال می نماید. همچنین تعداد زیاد خودرو های شخصی باعث ترافیک شده و مصرف سوخت فسیلی، هوا را آلوده می نمایند.

در عوض ماشین هایی مثل اوریجین، بدون آلودگی هوا بیست و چهار ساعته مسافر جا به جا می نماید. کروز می گوید عمر مفید ماشین هایش بیش از یک میلیون و 600 هزار کیلومتر است و ماشین ها بعد از انتها عمر مفیدشان می توانند بازسازی و به روز شده و دوباره به خیابان برگردند.

شش سرنشین اوریجین در جایگاه هایی روبروی هم می نشینند

اگرچه اوریجین آماده فراوری است، اما ایده شبکه تاکسی های هوشمند تا واقعیت فاصله زیادی دارد. کروز هنوز برای آزمایش این ماشین از دولت آمریکا مجوز ندارد. تردید درباره ایمنی فن آوری خودران و نبود قوانین هدایت و رانندگی مناسب برای این ماشین ها باعث تاخیر در استفاده تجاری از آن ها شده است.

با این حال رقابت برای ساخت ماشین های خودران به شدت در جریان است. فورد و فولکس واگن به طور مشترک در حال کار بر روی پروژه ای مشابه هستند. شرکت آلفابت، مالک گوگل و شرکت تاکسیرانی اوبر هم در مراحل پیشرفته ساخت فن آوری خودران هستند. تویوتا هم ماشینی شبیه به اوریجین ساخته که قرار است در جریان المپیک توکیو از آن استفاده گردد.

لاستیک بدون هوا

قرار است از دوچرخه هایی با لاستیک بدون هوا در المپیک توکیو استفاده گردد

بریجستون، فراوری نماینده ژاپنی لاستیک می گوید که با عرضه لاستیک بدون هوا برای ماشین های باری، می خواهد اولین شرکتی باشد که این فن آوری را به بازار عرضه می نماید.

بزرگ ترین فراوری نماینده لاستیک دنیا لاستیکی ساخته است که احتیاج به هوای فشرده ندارد و پنچر نمی گردد. قرار است این لاستیک ها برای اولین بار در دوچرخه هایی استفاده گردد که همزمان با المپیک توکیو در اختیار مهمانان مسابقات قرار خواهد گرفت.

در این لاستیک به جای هوای فشرده از شبکه ای لاستیکی و انعطاف پذیر استفاده شده است. بریجستون می گوید عملکرد این لاستیک ها از لاستیک های معمولی بهتر است و به دلیل چسبندگی بهتر به جاده، باعث می گردد ماشین دی اکسید کربن کمتری فراوری کند.

یکی از مدیران ارشد بریجیستون به خبرگزاری اتوموتیو نیوز گفته که این شرکت لاستیکی برای ماشین های باری ساخته که می تواند بیش از دو هزار کیلو وزن را در هر گوشه ماشین تحمل کند و شرکت های حمل و نقل برای خرید آن ابراز علاقه نموده اند. به گفته جان کیمپل، مدیر بخش حمل و نقل نوین بریجستون، ماشین های باری به طور متوسط هر 12000 کیلومتر به خاطر پنچری لاستیک ناچار به توقف می شوند و این برای شرکت ها هزینه زیادی دارد.

بریجستون هنوز زمان معینی برای عرضه لاستیک های جدیدش اعلام ننموده و می گوید ابتدا میخواهد آن ها را به طور محدود و با چند شرکت آزمایش کند. کارخانه فرانسوی میشلن هم با فن آوری مشابه لاستیکی ساخته است که قرار است آن را در سال 2024 با ماشین های الکتریکی جنرال موتورز به بازار عرضه کند.

تجربه متفاوت رانندگی با این لاستیک ها و ظاهر غیرعادی آن ها باعث شده تا عرضه آن در بازار ماشین های سواری آسان نباشد. شاید به همین دلیل است که بریجستون تصمیم گرفته است تا آن ها را ابتدا در بازار ماشین های باری عرضه کند.

شاسی بلند تویوتا و سوبارو

کانسپتی از شاسی بلند الکتریکی سوبارو در توکیو نمایش داده شد

سوبارو از کانسپتی رونمایی نموده که ایده ای از ظاهر شاسی بلند جدیدش را نمایش می دهد. این کانسپت که شرکت هنوز برایش نامی انتخاب ننموده، مبنای ساخت شاسی بلند کوچک الکتریکی خواهد بود که سوبارو و تویوتا به طور مشترک در حال ساخت آن هستند.

سوبارو و تویوتا به تازگی اعلام نموده اند که این ماشین الکتریکی را در چند سال اول دهه 2020 به بازار عرضه خواهند کرد. بعد از این شاسی بلند، یک ماشین بزرگ تر هم بر روی همین پلتفرم ساخته خواهد شد.

سوبارو از آخرین کارخانه هایی است که به موج ساخت ماشین های الکتریکی می پیوندد. این شرکت می گوید تا سال 2030 می خواهد چهل درصد از محصولاتش موتور الکتریکی داشته باشد و تا سال 2050 می خواهد فراوری دی اکسید کربن محصولاتش را 95 درصد نسبت به سال 2010 کاهش دهد.

از سوی دیگر تویوتا با تردید به ماشین های الکتریکی نگاه می نماید. این شرکت معتقد است که ماشین های هیبرید و ترکیب موتور الکتریکی با موتور درون سوز انتخاب بهتری است و همزمان به دنبال توسعه فن آوری ماشین های هیدروژنی است.

با این حال بزرگ ترین خودروساز ژاپن نمی خواهد به طور کامل کنار بایستد. پروژه مشترک با سوبارو به این کارخانه فرصت می دهد تا از بازار ماشین های الکتریکی مخصوصا در چین و اروپا سهمی داشته باشد.

مازراتی الکتریکی

آزمایش موتور الکتریکی مازراتی در ماشین هایی استتار شده شروع شده است

نسل بعدی مدل های اسپرت مازراتی با موتور الکتریکی ساخته خواهد شد. خودروساز ایتالیایی با انتشار یک ویدیوی کوتاه خبر داده که در حال آزمایش این موتور الکتریکی است.

اولین مدلی که از این موتور استفاد می نماید، مدل گرن توریزمو است که قرار است نسل جدید آن در سال 2021 به بازار عرضه گردد. گرن کابریو، مدل بدون سقف این ماشین اسپرت هم یک سال بعد و در سال 2022 به بازار خواهد آمد.

مازراتی چهار ماه پیش فراوری نسل کنونی گرن توریزمو را متوقف کرد

مازراتی می گوید برخلاف بیشتر موتور های الکتریکی، موتوری که این شرکت می سازد بی صدا نیست. صدای موتور هشت سیلندر گرن توریزمو امضای این ماشین بود و حالا مازراتی می خواهد موتور الکتریکی این ماشین هم امضایی مشابه داشته باشد.

قوای محرکه الکتریکی مازراتی از ترکیب سه موتور شکل گرفته که هر چهار چرخ ماشین را حرکت می دهد. مازراتی می گوید باتری های الکتریکی اش سریع شارژ می گردد، جای زیادی نمی گیرد و با هر بار شارژ مسافتی طولانی حرکت می نماید. مازراتی الکتریکی باید با پورشه الکتریکی تایکان رقابت کند که موتورش بیشتر از 600 اسب بخار نیرو فراوری می نماید

منبع: فرادید

به "ماشین های بدون فرمان جنرال موتورز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین های بدون فرمان جنرال موتورز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید