خبرنگاران نماینده سازمان جهانی بهداشت: مدیریت بحران در ایران قوی است

به گزارش وبلاگ پرودا، تهران- خبرنگاران- رئیس هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی به ایران معتقد است که ایرانیان در مدیریت بحران های مختلف قوی، تاثیرگذار و کارآمد رفتار می نمایند و می توانند بحران کرونا را نیز پشت سر بگذارند.

خبرنگاران نماینده سازمان جهانی بهداشت: مدیریت بحران در ایران قوی است

ریچارد برنان روز چهارشنبه در نشست مشترک با مدیران شهری تهران در سازمان مدیریت بحران شهرداری پایتخت گفت: این دومین سفر من به ایران است و معتقدم که مدیریت بحران در ایران قوی است؛ در سال گذشته میلادی نیز یک سیل عظیم مناطقی از ایران را فرا گرفت اما کارهای عظیمی برای مقابله با سیل انجام دادید.

وی به تفاوت بین سیل و ویروس کرونا اشاره و توضیح داد: تفاوت بین این 2 نداشتن اطلاعات در مورد ویروس کروناست اما چیزی که ما را دلگرم می نماید این است که ایران در فرودگاه های خودش پایش های مهمی را انجام می دهد و مسئولان به موضوع کنترل شیوع این بیماری توجه دارند.

برنان ادامه داد: امروز با یک بیماری جدید روبرویم اما همه دست به دست هم می دهیم تا گروه های آسیب پذیر را شناسایی و به آنها خدمت رسانی کنیم.

وی اضافه کرد: هدف دوم این است که تجربیات جهانی در مقابله با کرونا را با کنشگران اجتماعی به مردم منتقل کنیم.

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: معتقدیم که همان قدر که ما می توانیم به شما تجربیاتی را منتقل کنیم شما هم می توانید دانش ما را در سطح جهانی در روبروه با این ویروس بالا ببرید.

وی اضافه کرد: فکر می کنم که شما پیشرفت های زیادی در روبروه با این ویروس دارید و بخش های مختلف جامعه ایران با این ویروس درگیر شده اند و این اتفاقا خوب است که همه درگیر مقابله با این ویروس شده اند.

برنان ادامه داد: امروز به آزمایشگاه های تشخیص ویروس رفتیم زیرا تشخیص به موقع این ویروس اهمیت بالایی دارد و جالب است که ایران به این سرعت توانسته آزمایشگاه هایش را تکمیل و مجهز کند.

برنان گفت: ما فکر می کنیم کاری که شما می توانید انجام بدهید این است که کسی اگر مریض شد منتظر چیزی نماند و سریع خودش را به مراکز درمانی برساند زیرا در غیر این صورت بیماری حاد می گردد.

وی اضافه کرد: باید به سرعت افراد مرتبط با بیماران هم قرنطینه گردد زیرا یک فرد بیمار حاضر است خود را به مراکز درمانی برساند اما شاید اطرافیانش که علایمی ندارند این کار را ننموده و بروند داخل خیابان و محل کارشان.

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: تامین اقلام و تجهیزات درمانی و مراقبتی موضوع بسیار مهمی است و باید ایران بر روی رساندن اقدامات درمانی به بیماران متمرکز گردد تا افراد به سرعت در چرخه درمان قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: تاخیر ورود کرونا به ایران در حدود 50 روز موضوع مهمی است و باید به این موضوع توجه کرد و از تجربیات ایران در این حوزه استفاده کنیم تا در سایر نقاط جهان هم به پیروزیت برسیم.

کوشش برای پایش مسافران ورودی به پایتخت

رضا کرمی محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران هم در این نشست گفت: در شهرداری تهران با همکاری همه مدیران پنج کارگروه تشکیل شد تا کارها براساس یک روال منظم انجام گردد نظیر کارگروه بودجه و منابع انسانی که هر کدام این کارگروه ها با ریاست یکی از مدیران کار خود را آغاز کردند.

وی اعلام نمود: یکی از مسائل ما این است که ما در پایانه های ورودی شهر تهران محل قرنطینه نداریم اما تمام کوششمان را می کنیم تا مسافران ورودی به شهر تهران را پایش کنیم و آنها عامل انتقال بیماری نباشند.

کرمی محمدی گفت: کوشش می کنیم فروش آنلاین را در مراکز میوه و تره بار فعال کنیم و مدیران این بخش هم به ما وعده داده اند که ظرف یک هفته آینده این اقدام صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سازمان بهشت زهرا کوشش شده است تا درخصوص انتقال فوت شدگان به سرعت عمل گردد و همچنین پروتکل های لازم برای مقابله با انتقال بیماری در حین کفن و دفن انجام گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: ما اعتقاد داریم که موضوع افزایش آگاهی های عمومی برای مقابله با این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به این موضوع اهتمام نگردد بیماری به این زودی ها از بین نخواهد رفت.

مسائل بهداشتی فقط مخصوص یک کشور و ملیت نیست

غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران نیز در این نشست گفت: امروز بیماری ها به گونه ای رشد نموده اند که مسائل مربوط به آنها معطوف به یک شهر، کشور و ملیت خاص نیست.

رییس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران توضیح داد: اگر در یکی از بخش های جهان اپیدمی رخ بدهد احتمال وقوع آن در سطح جهان مختوم است و شهرها هم سنگر برخورد با این بیماری ها هستند.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر با همکاری سازمان های مختلف کوشش شده است تا کیفیت زندگی مردم افزایش یافته و کاهش بیماری ها را ببینیم.

محمدی اضافه کرد: مسایل ملی در حوزه بهداشت را باید با رویکرد بین المللی حل کرد و در شهرداری تهران با همین رویکرد برنامه هایی را تعریف نموده ایم که پس از عبور از این بحران هم ادامه خواهیم داد.

کرونا دامن گیر کسانی که امکانات را از ما دریغ کردند، خواهد شد

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران نیز در این نشست تحریم های ظالمانه را مانعی برای مقابله با کرونا دانست و گفت: تداوم تحریم ها به خصوص در حوزه بهداشت و عدم امکان انتقال پول برای خرید حداقل ها جهت مبارزه با کرونا، دامن گیر کسانی می گردد که امکانات را از کشور ما دریغ کردند.

وی اضافه کرد: سال جاری با بحرانی روبرو هستیم که علاوه بر اینکه سلامت شهر را تحت تاثیر قرار داده، سلامت جهان را هم به خطر انداخته است.

به گفته فراهانی، باید جهانی فکر کنیم و محلی عمل کنیم؛ اگر نتوانیم در مبارزه با کرونا در شهرمان پیروز باشیم قطعا در مبارزه با کرونا در کشور شکست می خوریم و این امر به سمت کشورهای دیگر خواهد رفت.

فراهانی توضیح داد: اگر تکه ای از جهان با مسئله ای روبرو گردد این بحران تسری پیدا خواهد نمود. باید توجه کنیم امروز هر فرد و خانواده ای به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، مسئولیت دارد و در پی آن هر محله و منطقه و شهر باید در این رابطه آمادگی لازم را کسب کند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: تاسف خودمان را از اراده هایی که با جان انسان ها بازی می نمایند اعلام می کنیم و تحریم های ظالمانه اجازه نمی دهند حداقل امکانات برای مقابله و پیشگیری از بیماری را داشته باشیم. تحریم ها بحث رعایت بهداشت، واردات ماسک و مواد ضدعفونی نماینده و خرید دستکش را تحت تاثیر قرار داده و اجازه نمی دهد مبارزه، راستا درست خودش را طی کند.

فراهانی ادامه داد: عدم پیروزیت ما دامن گیر سایرین خواهد شد و از نمایندگان بهداشت جهانی می خواهم این نکته را منتقل نمایند.

وی اعلام نمود: در صورت تداوم تحریم ها به خصوص در حوزه بهداشت و عدم امکان انتقال پول برای خرید حداقل ها جهت مبارزه با کرونا، این مسئله دامن گیر کسانی می گردد که امکانات را از کشور ما دریغ کردند.

راه اندازی خط تلفن ویژه شهرداری در مورد ویروس کرونا

زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: بر اساس هماهنگی های اجرا شده توسط اداره کل سلامت شهرداری تهران با سامانه 137 و سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران خط 6 سامانه ویژه ارتباط مردمی در مورد تسهیل فرایند ارتباط با مدیریت شهری در مورد بیماری کرونا راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این خط ویژه ارتباطی در زمینه های ارائه پیشنهادات و نقدها و ایده ها، ثبت درخواست اعطای اقلام و ملزومات و ثبت نام از داوطلبان برای اهدای اقلام و ملزومات فعالیت خواهد نمود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: شهروندان تهرانی می توانند در هر یک از بخش های ذکر شده، با خط 6 سامانه 137 (سامانه جامعه ارتباطات مردمی با مدیریت شهری) تماس بگیرند و مطالب درخواستی یا گزارشی خود را که مرتبط با ابتلا به ویروس کرونا و مقابله با شیوع آن است، ارائه دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده سازمان جهانی بهداشت: مدیریت بحران در ایران قوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده سازمان جهانی بهداشت: مدیریت بحران در ایران قوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید