حضور دانشگاه آزاد اسلامی در فراخوان ط رح های مشترک ایران و ترکیه

به گزارش وبلاگ پرودا، در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه قرارداد های برون دانشگاهی بین المللی، فراخوان ط رح های مشترک ایران و ترکیه تحت عنوان فراخوان شمس تبریزی اعلام شد.

حضور دانشگاه آزاد اسلامی در فراخوان ط رح های مشترک ایران و ترکیه

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پرودا، در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه قرارداد های برون دانشگاهی بین المللی، فراخوان ط رح های مشترک ایران و ترکیه تحت عنوان فراخوان شمس تبریزی اعلام شد. این فراخوان در قالب همکاری سازمان تحقیقات پژوهش های علمی و فناوری ترکیه (توبیتاک) و دانشگاه های کشور انجام می گردد.

لاله ملک نیا، مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، با شعار 1000 گروه پژوهشی و زیرساخت، 1000 ایده و استارت آپ و 1000 شرکت فناور و خلاق، یک رویداد ملی است اعلام کرد: این رویداد در راستای اهداف برنامه راهبردی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری برگزار می گردد.

وی یکی از اهداف برگزاری این رویداد را حرکت به سمت انجام پژوهش های کاربردی حل مسئله، ماموریت گرا و اقتدارآفرین ملی و بعلاوه، حضور مؤثر در بخش های مختلف صنعت و جامعه به منظور شناسایی مسائل ملی و محلی با هدف برطرف احتیاج های اساسی کشور دانست و اضافه نمود: توجه به توسعه تعاملات ملی و بین المللی در حوزه پژوهش و فناوری در دستور کار اداره کل صنعت، جامعه و دانشگاه قرار گرفته است.

ملک نیا توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم علمی کشور برگزاری این رویداد را یکی از اولویت های اصلی برنامه های خود در حوزه تحقیقات، فناوری و نوآوری می داند و کوشش دارد تا در سالگرد چهل سالگی این نهاد علمی گامی بلند و تاثیرگذار در حرکت به سمت تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم بردارد.

وی با بیان اینکه حضور در این رویداد به امکان ارتباط مستقیم و مؤثر مراکز علمی با صنایع در حوزه های مختلف فناوری یاری می کند اعلام کرد: معرفی و شناساندن دستاورد ها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر نتایج این رویداد است. در این رویداد پتانسیل های علمی و توانمندی های تجهیزاتی به همراه محصولات و دستاورد های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تحقیقات، فناوری و نوآوری در معرض بازدید اکوسیستم فناوری کشور قرار خواهد گرفت و یقینا، این اتفاق در توسعه ارتباطات برون دانشگاهی و بهره گیری از ظرفیت های علمی و تجهیزاتی دانشگاه برای انجام پژوهش های تقاضا محور بسیار موثر خواهد بود.

ملک نیا اضافه نمود: در راستای پیگیری های بعمل آمده و همکاری مشترک اداره کل صنعت جامعه و دانشگاه، اداره کل مطالعات، همکاری های بین المللی و دیپلماسی علمی دانشگاه، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و بعلاوه دانشگاه تبریز، امکان شرکت دانشگاه آزاد اسلامی در سومین فراخوان طرح های مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه (TUBITAK)، فراهم شده است.

ملک نیا ضمن تشریح اهداف این فراخوان گفت: این فراخوان در پی برگزاری موفقیت آمیز فراخوان های اول و دوم طرح های پژوهشی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در سال های 2020 و 2021 و بنا به اعلام رضایتمندی طرفین به ویژه با درخواست توبیتاک ابلاغ می گردد. محققان و اعضای هیئت علمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی بعد از حصول توافق با یکی از محققان و اعضای هیئت علمی مراکز تحقیقاتی یا دانشگاه های ترکیه و تهیه پروپوزال مشترک، نسبت به بارگذاری طرح در وبگاهی که به همین منظور درنظر گرفته شده است، اقدام می کنند تا پس از آنالیز کمیته های داوری طرفین و تایید داوران، مراحل تصویب نهایی طرح طی گردد.

شایان ذکر است کلیه اطلاعات و ضوابط مربوط به این طرح ها، به همراه فرم پروپوزال و برنامه زمان بندی، جهت استفاده محققان دانشگاه آزاد اسلامی در سایت www.project.iaut.ac.ir در دسترس می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حضور دانشگاه آزاد اسلامی در فراخوان ط رح های مشترک ایران و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور دانشگاه آزاد اسلامی در فراخوان ط رح های مشترک ایران و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید