جشنواره شیرینی مقوی زرندی ها برگزار گشت

به گزارش وبلاگ پرودا، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند گفت: سومین جشنواره کماچ زرندی، امروز در روستای مطهرآباد برگزار شد.

جشنواره شیرینی مقوی زرندی ها برگزار گشت

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ پرودا از کرمان، محمد اسلامی ، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند در مراسم سومین جشنواره کماچ زرندی در روستای مطهر آباد زرند با اشاره به ثبت ملی کماچ زرندی در لیست آثار ملی کشور گفت: از آنجا که هنر پخت کماچ زرندی به عنوان یک غذای سالم و مقوی، ریشه ای چند صد ساله در میان بانوان زرندی دارد و با هدف حفظ این هنر و ترویج غذا های سالم ایرانی و تشویق مردم به استفاده از غذا های اصیل و با کیفیت ایرانی این جشنواره برگزار گشت.

او افزود: در کنار برگزاری جشنواره، بانوان روستایی زرند در 30 غرفه اقدام به عرضه و فروش محصولات تولیدی خود در فضای باز آستانه مقدس امام زاده خواجه ابرضا (ع) کردند که این موضوع، اقدامی برای رونق تولید ملی و حمایت از فعالان این بخش است.

اسلامی بیان نمود: در جشنواره امروز علاوه بر این، برنامه های فرهنگی و شاد دیگری از سوی هنرمندان زرندی هم اجرا شد و حاضران علاوه بر این توانستند لحظاتی را در جوار بارگاه معنوی امام زاده خواجه ابرضا (ع) سپری کنند.

او گفت: کلیه عوامل اجرایی و غرفه داران، واکسن کرونا را تزریق کرده اند و نهایت تلاش برای اجرای این جشنواره مطابق با شیوه نامه های بهداشتی صورت گرفت.

رئیس میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی زرند با اشاره به اجرای برنامه نقاشی بچه ها با عنوان من با فست فود قهرم، هدف از اجرای این برنامه را پیش زمینه ای برای پرهیز نسل کودک و نوجوان از مصرف غذا های ناسالم فست فودی و سوق دادن آن ها به استفاده از غذا های سالم و مقوی نیاکانمان بیان نمود.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جشنواره شیرینی مقوی زرندی ها برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره شیرینی مقوی زرندی ها برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید