شروع عملیات اجرایی پروژه بیولوژیک مرتع در 150 هکتار شهرستان گناباد

به گزارش وبلاگ پرودا، خبرنگاران/خراسان رضوی عملیات اجرایی پروژه بیولوژیک در 150 هکتار از مراتع شهرستان گناباد با مشارکت مردم شروع شد.

شروع عملیات اجرایی پروژه بیولوژیک مرتع در 150 هکتار شهرستان گناباد

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، محمدرضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای بخشی از تفاهم نامه مشارکت مردمی احیا و اصلاح مراتع در روستای گیسور شهرستان گناباد شامل عملیات کنتور فارو، بذرپاشی و نهال کاری شروع شد.

وی ادامه داد: اجرای عملیات بیولوژیک در سطح مراتع موجب تقویت پوشش گیاهی، تغذیه سفره های آب زیر زمینی به وسیله جذب روان آب ها شده و منجر به فراوری علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش گرد و غبار و نهایتا ارتقای سطح معیشت پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می گردد.

نخعی ادامه داد: این موارد که از اهداف اساسی اجرای پروژه های حفظ، احیای توسعه و بهره برداری از مراتع می باشد برای ماندگاری روستاییان در زادگاهشان اهمیت فوق العاده ای دارد.

لازم به ذکر است، روستای گیسور که در 60 کیلومتری شهرستان گناباد واقع شده 1500 نفر جمعیت دارد که بیش از 130 خانوار آن دارای پروانه چرا هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع عملیات اجرایی پروژه بیولوژیک مرتع در 150 هکتار شهرستان گناباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی پروژه بیولوژیک مرتع در 150 هکتار شهرستان گناباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید