کپسوله کردن دارو های نامحلول در آب درون نانوبلور ها ابداع شد

به گزارش وبلاگ پرودا، پژوهشگران اسپانیایی برای انحلال بهتر برخی دارو های نامحلول در آب، فناوری جدیدی مبتنی بر نانوبلور ها را ابداع کردند.

کپسوله کردن دارو های نامحلول در آب درون نانوبلور ها ابداع شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ پرودا، محققان دانشگاه کامپلوتنس مادرید (UCM) و دانشگاه نوا در لیسبون (UNL) از ترکیبات پلاتین (Pt) با خاصیت بلوری مایع برای طراحی ساختار های نانوبلور استفاده کرده اند، ساختار هایی که قادر به کپسوله کردن موثر و انتقال دارو های نامحلول در آب هستند، دارو هایی که بدون این روش مدیریت آن ها سخت است.

نتایج این پروژه در قالب مقاله ای با عنوان تولید نانوبلور های توخالی نامحلول در آب با استفاده از خودآرایی متالومسوژن های (Pt (II فعال AIEE در نشریه Nano Research به چاپ رسیده است.

این نانوبلور های (Pt (II جدید علاوه بر کاربرد در تصویربرداری زیستی به عنوان نشانگر فسفری، ممکن است در پزشکی زیستی برای کپسوله کردن دارو های نامحلول در آب نیز کاربرد داشته باشند.

دارو های آبگریز نظیر برخی از ترکیبات با خاصیت ضدسرطان که به دلیل حلالیت ضعیف در آب، استفاده از آن ها سخت است، برای دستیابی به اثر درمانی مطلوب، لازم است که دوز مصرف را در آن ها افزایش داد؛ این موضوع باعث افزایش سمیت و عوارض جانبی در بیمار می شود.

مرسدس کانو، محقق اصلی این پروژه می گوید: برای از بین بردن این مسائل، ما نانوبلور های (Pt (II را با ویژگی های ساختاری ایده آل طراحی کردیم که آن ها را به گزینه ای عالی برای کپسوله کردن و حمل مواد نامحلول در آب تبدیل می کند.

کریستیان کوئروا می گوید: وجود زنجیر های آلکیل که به سمت خارج از نانوکریستال ها گسترش یافته، موجب می شود که این ساختار ها پایدارتر شوند.

در این تحقیق، محققان نانوبلور های لومینسانس (Pt (II را در داخل امولسیون های کوچک کروی شکل که با اختلاط آب با یک حلال روغنی تشکیل شده اند، تولید کردند.

با تبخیر حلال حفره داخلی ایجاد می شود که کاملاً از محیط آبی جدا بوده و ویژگی های ایده آل برای کپسوله کردن دارو های آبگریز به وجود می آورد.

برای اثبات عملکرد این فناوری، محققان با استفاده از این فناوری ترکیب کومارین 6 (C 6)، یک ترکیب لومینسانس که عملا در آب نامحلول است، را کپسوله کردند تا در آب قابل انحلال باشد. بررسی ها نشان داد که C 6 در داخل نانوبلور ها با راندمان بالای 79 درصد وارد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کپسوله کردن دارو های نامحلول در آب درون نانوبلور ها ابداع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپسوله کردن دارو های نامحلول در آب درون نانوبلور ها ابداع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید