نهضت جنگل کاری در خراسان جنوبی شکل گرفت

به گزارش وبلاگ پرودا، استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه ریزی، نهضت جنگل کاری در استان تعریف شده است و تا خاتمه سال 99 با ایجاد زیرساخت و نهالستان، پنج میلیون اصله نهال در خراسان جنوبی فراوری و کاشته خواهد شد.

نهضت جنگل کاری در خراسان جنوبی شکل گرفت

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش وبلاگ پرودا آنلاین به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان پنج شنبه 15 اسفند در حاشیه مراسم روز درختکاری در پارک جنگلی بیرجند استان خراسان جنوبی اضافه نمود: این نهال ها با حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری فراوری و در فضای سبز شهری، کمربند سبز شهری و حاشیه جاده های استان کاشته می شوند.

وی اظهار کرد: مصوبات استانی به صورت مساوی در بخش های مختلف در حال اجرایی شدن است و منابع طبیعی نیز از اولویت های ما است و نظارت ویژه ای در این زمینه داریم.

معتمدیان گفت: اولویت ما توسعه فضای سبز در شهرها، کمربندهای سبز در حاشیه شهرها به ویژه جاده ها است که با تشکیل کمیته ای که در کشور تشکیل شده، این اقدام عظیم در استان عملیاتی و اجرایی می گردد.

استاندار خراسان جنوبی ایجاد کمربند سبز در شهرها، توسعه فضای سبز شهری و کاشت درخت در حاشیه جاده ها را از اولویت های استان در امسال اعلام نمود و اضافه نمود: از ابتدای سال 98 برنامه های ویژه ای به منظور افزایش سرانه فضای سبز در استان شروع شد.

وی بیان نمود: احداث و تکمیل 29 پارک و تفرجگاه در 11 شهرستان استان شروعشده است و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در سطح شهر بیرجند نیز توسعه فضای سبز پارک جنگلی با حمایت اقتصادی استانداری و باهمت شهرداری در حال اجرا است.

وی به شرایط پارک جنگلی بیرجند که برای مراسم روز درختکاری انتخاب شد، اشاره نمود و گفت: امکانات و زیرساخت های خوبی در فضای 40 هکتاری این مجموعه دیده شده است تا هم تنوع فضای سبز داشته باشد و هم زیرساخت های رفاهی و تفریحی مناسبی برای شهروندان تا سال آینده تکمیل و بهره برداری گردد.

معتمدیان از شروع به کار احداث سه بوستان و تفرجگاه در بخش شاقتصادی شهر بیرجند اطلاع داد و گفت: این منطقه از شهر بیرجند ازنظر سرانه فضای سبز شرایط مطلوبی ندارد.

وی اضافه نمود: با اعتباراتی که استانداری در اختیار شهرداری قرار داده است و با همکاری و اقدامات شورای شهر و شهرداری، این پروژه ها به زودی به بهره برداری می رسد.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: تا امروز که شروع هفته منابع طبیعی و روز درختکاری است، با کوشش اداره کل منابع طبیعی استان بیش از 450 هزار نهال برای توزیع بین مردم آماده شده است.

وی گفت: مردم می توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی شهرستان ها نسبت به تأمین نهال اقدام نمایند و برای کاشت نهال در استان مشارکت داشته باشند.

400 اصله نهال هم زمان با 15 اسفند روز درختکاری با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل پارک جنگلی و پارک خطی نشاط بیرجند غرس شد.

آیین روز درختکاری و شروع هفته منابع طبیعی و آبخیزداری روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار و جمعی از مدیران استان در پارک جنگلی بیرجند برگزار گردید.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی با همکاری شهرداری بیرجند، تعداد 2 هزار اصله نهال را به یاد 2 هزار شهید استان به مرور غرس می نماید.

15 تا 21 اسفند هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نام گذاری شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "نهضت جنگل کاری در خراسان جنوبی شکل گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهضت جنگل کاری در خراسان جنوبی شکل گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید