راز بازی Zelda: Majoras Mask پس از 20 سال کشف شد

به گزارش وبلاگ پرودا، بازی The Legend of Zelda: Majoras Mask برای نینتندو 64 در سال 2000 میلادی منتشر شد. پس از گذشت 20 سال، به نظر می رسد که این بازی هنوز رازهایی را درون خود مخفی نگه داشته است. یکی از این رازها به تازگی به وسیله یک برنامه نویس پرده برداری شده است. او متوجه شده که ستاره های آسمان بازی برای همه بازیکنان یکسان نیستند.

راز بازی Zelda: Majoras Mask پس از 20 سال کشف شد

مانند بسیاری دیگر از بازی های نقش آفرینی، بازی به بازیکنان اجازه می دهد نامی برای شخصیت قابل بازی و فایل ذخیره خود وارد و از آن به جای نام لینک استفاده نمایند. در حالی که احتمالا بازیکنان فکر می کردند که این نام فقط در کات سین ها و برای متمایز کردن هر فایل ذخیره از یکدیگر استفاده می گردد، به تازگی معین شده که نقش مهم تری در خاص کردن آسمان بازی برای هر بازیکن داشته است.

یک برنامه نویس در حال آنالیز کد نسخه Majoras Mask بوده که به این کشف جالب رسیده و متعاقبا آن را با کاربران توییتر به اشتراک گذاشته است. طبق این کشف، متود طراحی اسکای باکس که ستاره های آسمان را نمایش می دهد، در واقع به طور منحصربه فرد بر اساس آنچه بازیکن به عنوان نام فایل ذخیره شده خود معین می نماید، فراوری می گردد. در حالی که ماه تهدیدآمیزی که در آسمان است، احتمالا بزرگ ترین جلب نماینده توجه باشد، کسانی که آسمان را آنالیز نمایند، متوجه می شوند که ستارگان در موقعیت های متفاوتی از یک فایل ذخیره تا ذخیره دیگر قرار دارند. به نوعی تا زمانی که نام فایل ها متفاوت باشد، محل قرارگیری ستاره ها نیز فرق دارد.

این یک نکته جالب در ساخت بازی محسوب می گردد و حتی تا به امروز در بین بازی ها منحصربه فرد است. در حالی که طراحی آسمان در بازی ها در دو دهه گذشته مسیری طولانی را طی نموده است، پیشرفت ها عمدتا روی واقعی تر و مجذوب کننده تر جلوه دادن آن ها متمرکز شده اند. به نظر نمی رسد ایجاد مجموعه ای منحصربه فرد از صورت های فلکی برای هر بازیکن نقش زیادی را در خود بازی ایفا نماید؛ بنابراین معین نیست که آیا این بخشی از محتوای حذف شده Majoras Mask یا فقط یک آزمایش عجیب و غریب بوده که نینتندو آن را در ساخت بازی ها آنالیز نموده است.

متأسفانه، این ویژگی جالب فقط در خضوض نسخه نینتندو 64 بازی صادق است. بازسازی بازی روی نینتندو 3DS این فرایند را ادامه نمی دهد و آسمان هر بازیکنی در بازی یکسان به نظر می رسد. از آنجایی که چندین تفاوت قابل توجه در بازسازی Majoras Mask وجود داشت، بنابراین جای تعجب نیست که این موضوع هم در این نسخه ادامه پیدا نکرد.

در طول سال ها، نسخه های Ocarina of Time و Majoras Mask اندازه زیادی محتوای حذف شده یا تغییریافته در فایل های خود پنهان نموده اند. در حالی که چندین دهه از انتشار آن می گذرد، Zelda: Ocarina of Time به تازگی به وسیله تیمی از برنامه نویسان به طور کامل دیکامپایل شد و داده های آن در دسترس نهاده شد. با این حال فقط زمان نشان می دهد که آیا رازهای بیشتری در آینده کشف می شوند یا خیر.

منبع: GameRant

منبع: دیجیکالا مگ

به "راز بازی Zelda: Majoras Mask پس از 20 سال کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز بازی Zelda: Majoras Mask پس از 20 سال کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید