خروجی رشد منابع عمومی صندوق رفاه باید به دانشجو برسد

به گزارش وبلاگ پرودا، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: یک اتفاق بسیار خوب در صندوق رفاه رشد منابع عمومی بود که اعتقاد داریم اگر رشدی در منابع عمومی اتفاق بیفتد، خروجی آن باید به دانشجو برسد.

خروجی رشد منابع عمومی صندوق رفاه باید به دانشجو برسد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پرودا، به نقل ازمفدا، بهروز رحیمی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در روز دوم نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که در سالن کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است گفت: اعتقاد قلبی دارم که صندوق رفاه دانشجویان بخشی از خانواده معاونت فرهنگی و دانشجویی است و هیچ گونه فاصله ای میان صندوق و معاونت وجود ندارد.

وی اضافه نمود: یک اتفاق بسیار خوب در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت رشد منابع عمومی بود که رخ داد و در عرض دو سال توانستیم بر روی بودجه سال های 99 و 1400 کار کنیم که بلطف خدا رشد خوب منابع عمومی را طی این دو سال داشته ایم.

این مقام مسؤول اضافه نمود: ما اعتقاد داریم اگر رشدی در منابع عمومی اتفاق بیفتد خروجی آن باید به دانشجو برسد و این اتفاق نیز در این سال ها رخ داده است به نحوی که رشد تسهیلات را در این سال ها به نحوی مطلوب داشته ایم و در این رشد سال جاری از عدد 650 میلیارد تومان عبور خواهیم کرد و در انتها سال جاری برنامه ریزی ما بیشتر از این خواهد بود.

وی به رشد سرانه وام ها اشاره نمود و گفت: اندازه رضایت مندی دانشجویان در پی رشد سرانه وام ها رخ داده است، از نکات مهم دیگر کاهش معوقات بوده است که با برنامه ریزی های اجرا شده از سال 97 فرایند کاهشی معوقات را داشته ایم و این فرایند در حال طی شدن است.

رحیمی با بیان این که اولین بار های بسیار خوبی در صندوق رفاه دانشجویی با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در قبل و فعل رقم خورده است، یادآور شد: ایجاد ردیف وام قرض الحسنه دستیاری اتفاق مبارکی بود که عدد دریافت کنندگان این وام از 10 هزار نفر نیز فراتر رفته است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، توضیح داد: بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی برای دستیاری و بیمه تکمیلی درمان دستیاران نیز از اتفاقات بسیار مثبتی است که در این مدت رخ داده است، بیش از دو هزار و 880 نفر از دستیاران تا کنون بیمه تامین اجتماعی شده اند و حدود هشت هزار نفر در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام نموده اند.

این مقام مسؤول بیان داشت: من از معاونان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تقاضا دارم که با دستیاران تماس بگیرید تا بدانید چه تعداد از دستیاران هر دانشگاه بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و وام دستیاری را دریافت نموده اند، زیرا برای رسیدن به این مرحله کوشش بسیاری شده است و این مهم خواسته بسیاری از دانشجویان و مطالبه شورا های صنفی بوده است.

وی در ادامه به بسته بیمه تکمیلی اشاره نمود و گفت: در این بسته خدمات بستری و سرپایی به اندازه 100 درصد تامین خواهد شد و برای خدمات باروری و نازایی نیز برنامه داریم و هزینه های دندان پزشکی نیز دیده شده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بیان داشت: ما در بخش خوابگاهی در کنار دانشگاه ها بوده ایم که ایجاد ردیف و تقویت آن از منابع عمومی، بهبود کیفیت و ارتقای خوابگاه های دانشجویی از سال 99 رخ داده است و در ادامه استفاده از بند الف تبصره 9 بودجه نیز موضوع بسیار مهمی بوده است که از این محل ابلاغ هزار و 300 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرا شده است.

رحیمی یادآور شد: یاری به ساخت خوابگاه های دانشجویی و استفاده از ظرفیت خیران نیز دو موضوع دیگر است که در این حوزه مورد توجه قرار گرفته است. افزایش وام ودیعه مسکن و رشد 240 درصدی در این حوزه، پرداخت وام ازدواج جهت ترغیب دانشجویان به ازدواج در دورانی که تاکید بر ازدواج و رشد جمعیت وجود دارد، برقراری وام تولد فرزند برای اولین بار و مشارکت فعال در ساخت خوابگاه متاهلی با اولویت منطقه ها محروم نیز از دیگر کوشش های اجرا شده در این مدت بوده است.

رحیمی تامین غذای دانشجویان، شرایط معیشت دانشجویان دستیاری و کمبود خوابگاه های متاهلی را سه حوزه مهم و مورد توجه دانست و گفت: باید در این 3 حوزه کوشش بسیاری کرد، زیرا مسائل اساسی در این 3 حوزه وجود دارد، تعداد واحد های متاهلی در دانشگاه های علوم پزشکی حال حاضر زیر 800 واحد است که رقم نگران کننده ای است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خروجی رشد منابع عمومی صندوق رفاه باید به دانشجو برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروجی رشد منابع عمومی صندوق رفاه باید به دانشجو برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید