تغییر موضع ترامپ در قبال کرونا: اوضاع بدتر می گردد، ماسک بزنید

به گزارش وبلاگ پرودا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه با تغییر لحن خود دربارۀ شیوع کرونا، ساکنان کشورش را تشویق کرد تا اگر نمی توانند ارتباطات اجتماعی خود را محدود نموده و برای حفظ سلامتشان فاصلۀ ایمنی را رعایت نمایند، دست کم ماسک بزنند.

تغییر موضع ترامپ در قبال کرونا: اوضاع بدتر می گردد، ماسک بزنید

او هشدار داد که شرایط شیوع ویروس کرونا در این کشور بدتر خواهد شد.

آقای ترامپ در حالی که برای اولین بار در نشست های خبری ماه های اخیر خود بطور ویژه بر موضوع شیوع کرونا تمرکز نموده بود، از جوانان نیز خواست تا از رفتن به بارهای شلوغ خودداری نمایند.

او گفت: شرایط شیوع این ویروس به احتمال زیاد پیش از آنکه بهتر گردد، متاسفانه بدتر خواهد شد. این چیزیست که دوست ندارم درباره اش صحبت کنم اما شرایط اینگونه است.

این سخنان در حالی بیان شد که در 24 ساعت منتهی به سه شنبه 65 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده به ثبت رسید. در این مدت بیش از هزار نفر نیز در اثر بیماری کووید19 جان باختند.

با احتساب این آمار، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به بیش از 4 میلیون نفر و شمار جانباختگان آن به حدود 145 هزار نفر رسید.

دونالد ترامپ در مراحل آغازین شیوع این ویروس در آمریکا آن را موضوعی کم اهمیت می شمرد و شخصا نیز تمایلی برای پوشیدن ماسک نداشت.

مقاومت های او در مقابل پوشیدن ماسک باعث شده بود که این مساله به موضوعی حزبی تبدیل گردد. بگونه ای که بسیاری از هواداران او نیز از این کار خودداری نموده و استدلال می کردند که الزام به ماسک زدن، نقض آزادی های مدنی آنهاست.

آقای ترامپ که بر اساس نظرسنجی های اخیر پس از رقیب دموکرات خود جو بایدن قرار گرفته است، روز سه شنبه با تاکید بر پوشاندن دهان و بینی، موضع جدیدی در قبال استفاده از ماسک گرفت و گفت: خواه ماسک زدن را دوست داشته باشید و خواه نداشته باشید، بدانید که این کار موثر است و باید هر کاری که ضروری است انجام دهیم.

او گفت که اکنون به ماسک زدن عادت نموده و هر زمان که در میان یک جمع یا در آسانسور است، از ماسک استفاده می نماید.

دونالد ترامپ گفت: خوشبختانه به آن عادت نموده ام.... هر چیزی که بتواند یاری کند، خوب است.

در واکنش به این سخنان، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری سی ان ان گفت که پذیرش پوشیدن ماسک از سوی ترامپ به این معناست که او اشتباهاتش را در موضوع چگونگی برخورد با شیوع کرونا پذیرفته است.

خانم پلوسی با اشاره به این ادعای دونالد ترامپ که زمانی کرونا را یک ویروس چینی خوانده بود، گفت: این شوخی نیست، شرایط این بیماری همه گیر به دلیل منفعل بودن ترامپ به جای آنکه بهتر گردد، بدتر شده است. در واقع این ویروس ترامپ است.،یورونیوز

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "تغییر موضع ترامپ در قبال کرونا: اوضاع بدتر می گردد، ماسک بزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر موضع ترامپ در قبال کرونا: اوضاع بدتر می گردد، ماسک بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید