آنالیز تغییرات جدید دستمزدها؛ حداقل حقوق در سال 99 چند تومان خواهد بود؟

به گزارش وبلاگ پرودا، خبرنگاران: با تصمیم شنبه شب شورای عالی کار تغییراتی در فیش حقوقی کارگران ایجاد شد.

آنالیز تغییرات جدید دستمزدها؛ حداقل حقوق در سال 99 چند تومان خواهد بود؟

به گزارش وبلاگ پرودا حق سنوات کارگری که پیش از این، 175 هزار تومان در ماه معین شده بود، با 42 درصد کاهش به 100 هزار تومان رسیده است. اما شورای عالی کار برای جبران این کاهش، به مزد پایه کارگران به میزان 78 هزار تومان در ماه اضافه کرد.

حداقل دریافتی کارگران شامل اقلام دیگری هم می گردد که در نشست اخیر شورای عالی کار، دچار تغییر نشده است. مثلا حق خواربار مانند مصوبه قبلی 400 هزار تومان باقی ماند. اما حق اولاد، به شکل اتوماتیک با توجه به افزایش حداقل دستمزد، با رشد 1/ 4 درصدی به 191 هزار تومان رسید. حق اولاد برای هر فرزند معادل سه روز حداقل مزد هر سال است. با این اوصاف، میزان حداقل دریافتی یک کارگر بدون فرزند، در امسال به 2 میلیون و 611 هزار تومان می رسد که نسبت به مصوبه قبلی، 8/ 11 درصد افزایش یافته است. همچنین حداقل دریافتی یک کارگر با یک سال سابقه کار به 2 میلیون و 711 هزار تومان رسیده است.

اما برای کارگران دارای فرزند حداقل حقوق چه تغییری می نماید؟ کارگر با یک فرزند، از تیر ماه حداقل 2 میلیون و 902 هزار تومان دریافت خواهد نمود که نسبت به مصوبه قبلی شورا، رشد 7/ 7 درصدی یافته است و تقریبا 209 هزار تومان به حقوق ماهانه آنها اضافه کرده خواهد شد. مصوبات شورای عالی کار برای سایر سطح دستمزدی نیز اعمال خواهد شد. بر این اساس در صورت موافقت دولت از ماه آینده، 200 هزار تومان به حق مسکن کارگران و 78 هزار تومان به مزد مبنای آنها اضافه کرده خواهد شد. البته از مبالغ جدید، مالیات و حق بیمه نیز کسر خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "آنالیز تغییرات جدید دستمزدها؛ حداقل حقوق در سال 99 چند تومان خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تغییرات جدید دستمزدها؛ حداقل حقوق در سال 99 چند تومان خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید