آسیب پذیری کروناویروس در برابر پادتن ویروس سارس

به گزارش وبلاگ پرودا، پژوهشگران آمریکایی در آنالیز جدید خود دریافتند که نوعی پادتن انسانی می تواند به مقابله با کروناویروس و محافظت در برابر آن یاری کند.

آسیب پذیری کروناویروس در برابر پادتن ویروس سارس

به گزارش وبلاگ پرودا و به نقل از مدیکال اکسپرس، نوعی پادتن که از بدن یکی از نجات یافتگان سارس(SARS) در اوایل سال 2000 به دست آمده است، احتمال آسیب پذیری کروناویروس را نشان می دهد.

پژوهشی که در موسسه تحقیقاتی اسکریپس(Scripps Research) آمریکا اجرا شده، برای نخستین بار از تعامل یک پادتن انسانی با کروناویروس در مقیاس اتمی نقشه برداری نموده است. اگرچه این پادتن در واکنش به عفونت ناشی از سارس فراوری شده اما علیه کروناویروس نیز واکنش نشان می دهد.

این نقشه برداری ساختاری، بخشی از کروناویروس را نشان می دهد که پادتن به آن متصل می گردد و ناحیه ای مهم و آسیب پذیر برای خانواده کروناویروس به شمار می رود.

لن ویلسون(Lan Wilson)، از نویسندگان این پژوهش گفت: آگاهی در خصوص این بخش ها می تواند به طراحی واکسن ها و روش های درمانی کروناویروس یاری کند و به پیشگیری از مشکلاتی منجر گردد که در آینده ظاهر می شوند.

دکتر نیکلاس وو(Nicholas Wu)، از نویسندگان این پژوهش گفت: هدف نهایی ما، دست یافتن به اطلاعاتی در خصوص پادتن ها، محل اتصال آنها در ساختار ویروس و به کار بردن آنها در طراحی واکسن کروناویروس است.

پژوهشگران در این پروژه، بر نوعی پادتن موسوم به CR3022 تمرکز کردند که در سال 2006 در هلند ایزوله شد. گزارشی که در اوایل امسال توسط دانشمندان چینی منتشر شد، حاکی از این است که این پادتن، نسبت به کروناویروس نیز واکنش نشان می دهد.

نکته مهم دیگر در این پژوهش، یافتن بخشی از ویروس بود که پادتن به آن متصل می گردد. دکتر منگ یوآن(Meng Yuan)، از نویسندگان این پژوهش گفت: ما دریافتیم که این بخش معمولا درون ویروس پنهان است و فقط هنگامی تحت تاثیر قرار می گیرد که تغییراتی در ساختار آن رخ دهد.

یافته های این پژوهش نشان می دهند که این بخش از ویروس، یک بخش آسیب پذیر به شمار می رود که پادتن می تواند به آن متصل گردد و ویروس را خنثی کند. اگر این پادتن های خنثی نماینده به درمان تبدیل شوند، شاید بتوانند به درمان بیماران مبتلا به کروناویروس و پیشگیری از ابتلای افراد سالم یاری نمایند.

این پژوهش، در مجله Science به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آسیب پذیری کروناویروس در برابر پادتن ویروس سارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب پذیری کروناویروس در برابر پادتن ویروس سارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید