منتظر پاسخ فدراسیون جهانی شنا هستیم، لغو مسابقات قطعی است

به گزارش وبلاگ پرودا، به دنبال شیوع ویروس کرونا و پس از به تعویق افتادن رقابت های انتخابی المپیک 2020 واترپلو به میزبانی قزاقستان، حال کشور میزبان سعی در عدم برگزاری مسابقات دارد تا با رایزنی و لابی های لازم، بدون برگزاری مسابقات، جواز حضور در رقابت های المپیک 2020 را کسب کند. کشور قزاقستان به دلیل بیماری کرونا، از برگزاری مسابقات انتخابی المپیک سر باز زده است و فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو نیز به دلیل فرصت کم باقی مانده، پیشنهاد حضور قهرمان بازی های آسیایی (قزاقستان) را در المپیک 2020 داده است.

منتظر پاسخ فدراسیون جهانی شنا هستیم، لغو مسابقات قطعی است

فرید فتاحیان در تبادل نظر با وبلاگ پرودا درباره مشکل پیش آمده برای تیم ملی واترپلو گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، نه تنها رشته شنا، شیرجه و واترپلو، بلکه سایر کشورهای دیگر نیز دچار این مشکل شده اند از جمله تیم ملی هندبال زنان چین که نتوانست در رقابت های انتخابی المپیک شرکت کند و کشور میزبان، تایلند را جایگزین چین کرد. در واترپلو نیز تیم چین یکی از تیم های حاضر در قزاقستان است و به دلیل بیماری کرونا، دولت قزاقستان به چینی ها ویزا ارائه نداد.

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پاسخ به این سؤال که لغو مسابقات انتخابی المپیک قطعی شده است یا خیر؟ اضافه نمود: مسابقات از طرف کشور میزبان لغو شده است. کنفدراسیون آسیا نیز با ارسال ایمیلی به فدراسیون، لغو مسابقات را اعلام نمود. با توجه به زمان کم باقی مانده، جایگزین کردن کشور میزبان رقابت ها بسیار کم است. پیشنهاد دوم آن است که قهرمان بازی های آسیایی 2018، جواز حضور در المپیک را کسب کند

وی تأکید کرد: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نامه نگاری های خود را با فدراسیون جهانی شروع نموده است اما به دلیل تعطیلات روزهای شنبه و یکشنبه، هنوز پاسخی دریافت ننموده ایم و منتظر هستیم.

فتاحیان در پاسخ به این سؤال که در این زمینه مذاکراتی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشته اید یا خیر؟ گفت: صحبت هایی با کمیته و وزارت ورزش انجام داده ایم و آنها هم حتماً پیگیر موضوع خواهند بود. در حال حاضر منتظر پاسخ فدراسیون جهانی هستیم و ممکن است این پاسخ چند روز زمان بر باشد. امیدوارم که به نتیجه برسیم.

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره پیشنهاد ایران گفت: اگر کشوری به جز قزاقستان، میزبانی را بر عهده گیرد، بعید به نظر می رسد که با حضور چین در مسابقات موافقت کند و پیشنهاد نخست، حذف تیم چین است؛ راه های دیگر را نیز مطرح می کنیم، باید دید تصمیم فدراسیون جهانی در این زمینه چه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "منتظر پاسخ فدراسیون جهانی شنا هستیم، لغو مسابقات قطعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر پاسخ فدراسیون جهانی شنا هستیم، لغو مسابقات قطعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید