لزوم حمایت از طرح های استارتاپی موثر در گردشگری و اشتغالزایی روستایی

به گزارش وبلاگ پرودا، عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه بستر های تازه برای رشد مالی کشور از جمله استارتاپ های حوزه های مختلف، گفت: یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور که دامنه آن کل کشور را شامل می گردد موضوع اقتصاد گردشگری و توسعه آن است که البته در ایام همه گیری کرونا شاهد تحت تاثیر قرار گرفتن آن هم بودیم.

لزوم حمایت از طرح های استارتاپی موثر در گردشگری و اشتغالزایی روستایی

محسن علیزاده در تبادل نظر با ایسنا، توسعه روستا های توریستی و مشخص تکلیف کسب و کار های مربوط به حوزه گردشگری را از تکالیف دولت در برنامه ششم توسعه برشمرد و گفت: بهره گیری از ایده های نوآورانه در حوزه گردشگری به ویژه استارتاپ های این حوزه از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه سامانه ها و استارتاپ های گردشگری توانسته اند در توسعه کارآفرینی روستایی و درآمدزایی برای مردم بومی در شهر ها و روستا های توریستی کشور نقش موثری داشته باشند.

علیزاده از کارآفرینی در روستا های سراسر کشور در قالب اقامتگاه های بومگردی را از جمله ظرفیت های حوزه گردشگری برشمرد و با اشاره به ایده های نوآورانه ای که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: پلتفرم ها و سامانه های آنلاین اجاره ویلا و اقامتگاه توریستی مثل هومسا، جاباما، جاجیگا و ... این امکان را برای بومیان هر منطقه ایجاد نموده اند تا با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، علاوه بر میزبانی از مردم سایر نقاط کشور، موجب توسعه صنعت گردشگری کشور و رونق کسب و کار های بومی شوند.

عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی توجه به اقتصاد دیجیتال و استارتاپ ها را از جمله مسائلی برشمرد که باید در دستور کار جدی دولت سیزدهم باشد و گفت: دولت باید در کنار مانع زدایی از پلتفرم های حوزه گردشکری، برنامه حمایتی مناسبی را هم در جهت رشد و توسعه آن ها در نظر بگیرد چراکه توسعه حوزه گردشگری اثرات قابل توجهی در حوزه اقتصاد ملی خواهد داشت.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش اپلیکیشن های استارتاپی در توسعه گردشگری کشور، افزود: استارتاپ های حوزه گردشگری با بهره گیری از ایده های نوآورانه و نخبگان جوان و با انگیزه توانسته اند صنعت گردشگری را متحول نمایند و در این میان کسب و کار های بزرگی هم به وجود آمده است.

منبع: فرارو

به "لزوم حمایت از طرح های استارتاپی موثر در گردشگری و اشتغالزایی روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حمایت از طرح های استارتاپی موثر در گردشگری و اشتغالزایی روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید