قصد نجات نه، اما قصد احیای سینمای اکشن ایران را دارم

به گزارش وبلاگ پرودا، نادر فلاح: قرار نیست همه فیلم ها خوب باشد بلکه سینما باید قد بکشد. من خود منتقد جدی فیلمنامه این فیلم هستم، اما معتقدم کار اشتباهی برای بازی در این فیلم نکردم.

قصد نجات نه، اما قصد احیای سینمای اکشن ایران را دارم

به گزارش خبرنگار فرهنگی وبلاگ پرودا؛ نشست خبری فیلم سینمایی لایه های دروغ به کارگردانی رامین سهراب با حضور این کارگردان، محسن صرافی تهیه نماینده، علی میر علم زاده، ونوس کانلی، ارسلان قاسمی، نادر فلاح، مجید سعیدی، جسیکا ولف، علیرضا خارکن بازیگران علی کیان ارثی صدابردار، بابک اردلان صدابردار، تینا سهیلی طراح لباس مهیاد میمی طراح گریم شیوا اکبری طراح صحنه در برج میلاد برگزار گردید.

در ابتدای نشست رامین سهراب گفت: ریسک بزرگی بود که ژانر اکشن بسازم اما همواره دوست داشتم این کار را برای سینمای ایران انجام دهم.

رامین سهراب درباره فیلم شرح داد: قصد نجات نه، اما قصد احیای سینمای اکشن ایران را دارم. فیلم های جمشید هاشم پور فیلم های اکشن بسیار خوبی بود اما بعد کمرنگ شد و معتقدم باید دوباره اژدها وارد گردد.

وی درباره اینکه بادیگاردها در فیلم، فارسی صحبت نمی کردند شرح داد: علت این بود که در پی نمایش یک بدمن اینترنشنال بودیم، بعلاوه چون فیلم قرار است در خارج از ایران نمایش داده گردد از زبان انگلیسی استفاده کردیم.

صرافی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان نمود: درباره طعنه هایی که میزنید پاسخ نمی دهم. در خصوص اینکه فیلم را شوخی می دانید باید بگویم این فیلم از سال 90 در حال ساخت است. ویدیوهایی از روستاها برای ما می آید که کار اکشن می نمایند و باید به بازیگران اکشن احترام گذاشت. رامین سهراب با ادبیات ایران آشنا نیست او برای سینمای اکشن کوشش جدی نموده است. ما با کسی شوخی نداریم و کوشش زیادی برای فیلم کردیم.

سهراب درباره بازی در این فیلم بیان نمود: اگر بازیگری در ایران است که بتواند چنین حرکت هایی را انجام دهد با کمال میل در فیلم بعدی از وی استفاده می کنم. شاید باورپذیری داستان این فیلم سخت باشد چرا که سینمای ایران تجربه چندانی در حوزه سینمای اکشن ندارد. این فیلم 15 صحنه اکشن داشت و نمی توانستیم در 85 دقیقه به داستان عمق دهیم.

وی درباره پلیس فیلم بیان نمود: دوست داشتم پلیس ایران را در خارج از کشور خوب نشان دهم. درباره فروش فیلم هم باید بگویم که فیلم قرار است خارج از ایران اکران گردد و نگران بازگشت سرمایه نیستم.

صرافی نیز درباره سرمایه شرح داد: کوشش برای ساخت این فیلم یک تجربه نو بود تا بتوانیم از پتانسیل جوانان ایرانی استفاده کنیم و با توجه اکران فیلم در شهرستان ها نیز بازگشت سرمایه داشته باشیم. بنیاد سینمایی فارابی صرفاً مشارکت اقتصادی نداشت. تاکید می کنم سرمایه برای این فیلم بخش کوچکی است بلکه برای فیلم های فراوری مشترک مانند این فیلم هماهنگی های زیادی در سطح بین المللی وجود دارد. بنیاد سینمایی فارابی بیش تر همراهی هایی در جهت برطرف مسائل و تسهیل امور ما داشت.

صرافی در پاسخ به اینکه آیا هیات انتخاب نباید از انتخاب این فیلم در جشنواره عذرخواهی کند، گفت: هیات انتخاب برای انتخاب این فیلم جسارت به خرج داد. فراموش نکنیم فیلم های اکشن حداقل دودهه قبل فراوری شده بود. حضور در جشنواره فجر برای ما باعث افتخار است و هیات انتخاب شاید به سلیقه های دیگر نیز فکر نموده است.

نادر فلاح نیز درباره حضور خود در فیلم گفت: من کارگر سینمای ایران هستم، حضور من با تماشا ویدیوهای اکشن رامین سهراب در این فیلم قطعی شد. من هر فیلمی که در سینمای ایران بازی می کنم از آن دفاع می کنم. قرار نیست همه فیلم ها خوب باشد بلکه سینما باید قد بکشد. من خود منتقد جدی فیلمنامه این فیلم هستم اما معتقدم کار اشتباهی برای بازی در این فیلم نکردم.

سهراب بیان نمود: به نظر شما دیالوگ در سینمای آن کافی نیست؟ ژانر اکشن با ژانر درام فرق دارد و دیالوگ در آن کم است و مخاطب باید از تماشا صحنه های اکشن لذت ببرد. این فیلم، فیلمِ داستان نیست و فیلم اکشن است و مخاطبین در این فیلم نباید بر دیالوگ و داستان فوکوس نمایند. درباره ژانر کمدی نیز باید بگویم که می خواهم فیلم بعدی خود را کمدی اکشن بسازم.

مجید سعیدی نیز بیان نمود: از ابتدا کار خود را با نقش منفی شروع کردم و این نقش بی شک برای من و بسیاری از بازیگران جالب و چالش برانگیز است. نقش های منفی برای من همواره جالب است و باید بگویم که بازی در نقش منفی بسیار سخت است. درباره انگلیسی صحبت کردن هم باید بگویم نقش من یک آدم کف خیابانی بود که نباید حتماً لهجه کاملی داشته باشد.

صرافی نیز درباره سنگ اندازی برای ساخت این فیلم شرح داد: خوشبختانه در بحث کارگردانی کار سنگ اندازی نداشتیم و به طور کلی در ژانر اکشن بیش تر شاهد همراهی بودیم تا سنگ اندازی.

صرافی در پاسخ به اینکه چطور توانستند ایران را بهشت تبهکاران نشان دهد گفت: این سوال برای من عجیب است. رامین سهراب 10 سال برای ساخت یک فیلم برای ایران کوشش نموده است، لوکیشن هایی که انتخاب نموده نیز با معماری ایرانی نزدیک بوده است. در این فیلم چند تبهکار نشان می دهد که مقابل هم قرار دارند و این به معنای بهشت تبهکاران نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قصد نجات نه، اما قصد احیای سینمای اکشن ایران را دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصد نجات نه، اما قصد احیای سینمای اکشن ایران را دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید