خبرنگاران ونزوئلا از استفاده گسترده واکسن کوبایی علیه کرونا از ماه ژوئیه خبر داد

به گزارش وبلاگ پرودا، مادرید- خبرنگاران- نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه اعلام نمود که از ماه ژوئیه(مرداد) ، طرح واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا را با واکسن کوبایی عبدالا آغاز می کند و امیدوار است کشور با آن به مصونیت کامل برسد .

خبرنگاران ونزوئلا از استفاده گسترده واکسن کوبایی علیه کرونا از ماه ژوئیه خبر داد

به گزارش وبلاگ پرودا از خبرگزاری اروپاپرس ، مادورو در یک سخنرانی برای تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت :در ماه ژوئیه (مرداد) و با آزمایشات بالینی از قبل انجام گرفته در ماه آوریل(فروردین) به واکسیناسیون گسترده با واکسن عبدالا و سوبرانا 02 که هر دوی آنها کوبایی هستند ، خواهیم پرداخت .

وی تاکید کرد :ما به دنبال دیگر واکسن های جالب ، ایمن ، اثبات شده و تایید شده علمی از سوی مقامات بهداشتی ونزوئلایی هستیم.

ونزوئلا که چند روز پیش گفت به دلیل مشکلاتی که واکسن آسترازنکا در برخی کشورها ایجاد کرده ، اجازه استفاده از آن در کشور را نمی دهد ، تا به امروز از واکسن روسی اسپوتنیک وی که رئیس جمهوری شخصا خود را با آن ایمن سازی کرده ، استفاده می کند .

سیرو اوگارته مدیر بخش اورژانس سازمان بهداشت پان آمریکایی ، از سوی خود این هفته گفته بود که ونزوئلا از طریق پروژه کوواکس ، به واکسن آسترازنکا که در کره جنوبی تولید می شود و عوارض جانبی ارائه نداده است ، دسترسی خواهد داشت .

مادورو اشاره کرد که قبلا به طرح کوواکس که از سوی سازمان های مختلف از جمله سازمان بهداشت جهانی ترویج یافته ، اعلام کرده که ونزوئلا خواهان آزاد شدن پول توقیف شده در بانک انگلیس است تا با آن درمان ها علیه ویروس کرونا را خریداری کند .

مقامات ونزوئلایی در آخرین گزارش خود از 800 مورد ابتلای جدید به بیماری کرونا و فوت 10 نفر خبر دادند .در مجموع ، 153 هزار و 515 نفر بیمار شدند که 93 درصد آنها بهبود یافتند در حالی که یک هزار و 521 نفر فوت کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ونزوئلا از استفاده گسترده واکسن کوبایی علیه کرونا از ماه ژوئیه خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ونزوئلا از استفاده گسترده واکسن کوبایی علیه کرونا از ماه ژوئیه خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید