ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر استکبار، زیر سایه پشتیبانی مردم بوده است

به گزارش وبلاگ پرودا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که انتخابات، یکی از دستاوردهای مهم نظام است، اضافه نمود: ایستادگی نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنی های استکبار، در سایه پشتیبانی مردم بوده و اگر این دستاورد عظیم را از دست بدهیم همه چیز را از دست داده ایم.

ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر استکبار، زیر سایه پشتیبانی مردم بوده است

محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با فرمانداران استان، ضمن تبریک سال نو و قدردانی از کوشش های آنان در یک سال گذشته، اظهار کرد: سال 99، سخت ترین سال دولت بود و در این سال، علاوه بر تشدید تحریم های ظالمانه، با مسائل ناشی از شیوع کرونا روبرو شدیم.

وی اضافه نمود: با وجود همه این مسائل، فرایند توسعه در کل کشور ازجمله استان ما متوقف نشده و با کوشش های مسئولان و همراهی مردم، امور کشور به خوبی مدیریت شده است.

وی گفت: افزایش فراوری و صادرات، وصول بیش از صددرصدی مالیات، کاهش نرخ بیکاری و کسب رتبه دوم کشور از نظر توسعه واحدهای فراوریی از جمله دستاوردهای مالی استان در شرایط مالی کنونی است.

پورمحمدی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جلسه ستاد تنظیم بازار که عملکرد دوره دوم دولت را پیروز تر و مهم تر از دوره نخست دانسته بود، گفت: با وجود این که در دوره نخست دولت، شرایط خوبی از نظر مالی ایجاد شد، اما دولت در دوره دوم خود با مسائل فراوانی روبه رو شد که اداره کشور در این شرایط، دستاورد بزرگی است.

وی با بیان این که افتخار می کنیم که در چنین شرایط سختی توانسته ایم امور جامعه را مدیریت کنیم، گفت: کسانی که در این شرایط برای اداره امور کوشش می نمایند، مسئولیت را به مفهوم واقعی پذیرفته اند و در این شرایط، تفاوتی نمی کند که چه مدت از عمر دولت باقی مانده است.

وی تاکید نمود: همه ما سرباز نظام هستیم و براساس تکلیف شرعی و اخلاقی زیر بار مسئولیت رفته ایم و بر این اساس موظفیم تا آخرین لحظه مسئولیت، با جدیت برای پیشبرد امور کوشش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، برطرف موانع فراوری و برگزاری انتخابات را دو مساله مهم تا سرانجام فعالیت دولت برشمرد و گفت: همه مسئولان باید برای شتاب بخشیدن به فرایند رونق فراوری و تحقق شعار سال کوشش نمایند.

وی با بیان این که برگزاری انتخابات، وظیفه اصلی وزارت کشور است، اضافه نمود: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، برگزاری انتخاباتی امن و سالم است و در این زمینه هیچ مسئله ای نداریم.

وی، سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را کلیدواژه های انتخابات آینده برشمرد و گفت: نخبگان، احزاب، گروه های مرجع و رسانه ها باید برای ایجاد فضای رقابتی و جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کوشش نمایند.

وی هم چنین با اشاره به شروع آنالیز صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیات های اجرایی، گفت: در زمینه آنالیز صلاحیت داوطلبان، قانون فصل الخطاب است و آرای صادرشده از سوی هیات های اجرایی باید در چارچوب قانون قابل دفاع باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه از ممنوعیت هرگونه دورهمی و تجمع در بوستان ها و پارک های استان در روز 13 فروردین اطلاع داد و گفت: شهرداری ها و نیروی انتظامی برای اعمال این محدودیت مسئولیت اصلی را دارند.

علیار راستگو با بیان این که تجمعات و دورهمی ها زمینه مناسبی برای انتقال بیماری کرونا است، اضافه نمود: با توجه به افزایش محسوس تعداد بیماران بستری شده در روزهای گذشته، رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهفرایندان لازم است.

وی گفت: در حال حاضر شهرهای میانه، شبستر و جلفا در شرایط نارنجی و شهر سراب در شرایط قرمز کرونا قرار دارند.

وی هم چنین خطاب به فرمانداران بر تعامل و هماهنگی با هیات های نظارت انتخابات و عمل به مرّ قانون در فرایند آنالیز صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها تاکید نمود.

مرتضی محمدزاده، دبیر ستاد انتخابات استان نیز با اشاره به زمان بندی آنالیز صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیات های اجرایی و نظارت، بر رعایت دقیق این زمان بندی تاکید نمود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، تعدادی از فرمانداران استان نیز در این جلسه دیدگاه های خود را در مورد انتخابات خرداد ماه و بعضی از مسائل دیگر حوزه مسئولیت خود بیان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر استکبار، زیر سایه پشتیبانی مردم بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر استکبار، زیر سایه پشتیبانی مردم بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید