ایجاد سامانه های اطلاعاتی و صندوق های اقتصادی ارتباط دانشگاه ها و صنایع را بهبود می بخشد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ پرودا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیغام نور گفت: ایجاد سامانه های اطلاعاتی می تواند ارتباط احتیاج های سازمان ها و وزارتخانه ها با توانمندی های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور را تسهیل کند.

ایجاد سامانه های اطلاعاتی و صندوق های اقتصادی ارتباط دانشگاه ها و صنایع را بهبود می بخشد خبرنگاران

محمدعلی کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیغام نور در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ پرودا، درباره پیشنهاداتی برای پیوند بیشتر دانشگاه ها با صنعت اعلام کرد: در این رابطه پیشنهادات مختلفی مطرح است که از جمله آن ها می توان به ایجاد سامانه اطلاعاتی در راستای تسهیل ارتباط احتیاج های سازمان ها و وزارتخانه ها با توانمندی های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور و ایجاد صندوق اقتصادی و فناوری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را ذکر کرد.

وی ادامه داد: برای پیوند بیشتر همچنین ایجاد سامانه یکپارچه سازی اطلاعات و گزارش های دانشگاه های سراسر کشور (با امکان دسترسی و الگوبرداری)، ایجاد سامانه یکپارچه سازی اولویت های بخش صنعت و جامعه جهت دسترسی یکسان برای تمام دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی (خصوصاً برای راهنمایی انتها نامه ها و تحقیقات دانشگاهی) و تمدید تفاهم نامه های همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند کارگشا باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیغام نور گفت: اینکه امور حقوقی و اقتصادی دانشگاه در اجرای قرارداد های ارتباط با صنعت و جامعه خصوصاٌ برای تشکیل شرکت دانش بنیان تسهیل گردد و یا دفتر مالکیت فکری با مجوز سازمان ثبت مالکیت فکری و اختراعات قوه قضائیه تشکیل گردد، در پیوند بیشتر دانشگاه ها با صنعت می تواند اثرگذار باشد.

کریمی با اشاره به پیشنهاد فهرست بندی احتیاج های علمی دستگاه های مختلف و در اختیار دانشگاه ها گذاشتن مطرح کرد: این پیشنهاد بسیار مثمرثمر است و اینگونه تمام دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی می توانند از امکانات بطور یکسان و مساوی بهرهمند شوند.

وی یادآور شد: البته این مهم باید سازوکار مناسبی داشته باشد تا به صورت هدفمند احتیاج ها را در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته و دانشگاه ها نیز آگاه گردد که هر دانشگاه روی چه موضوعی کار می نماید تا از همپوشانی، کار مجدد و اتلاف وقت جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایجاد سامانه های اطلاعاتی و صندوق های اقتصادی ارتباط دانشگاه ها و صنایع را بهبود می بخشد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد سامانه های اطلاعاتی و صندوق های اقتصادی ارتباط دانشگاه ها و صنایع را بهبود می بخشد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید